جنگ و آمار بی رویه بیجا شده گان

TAKHARدر جریان جنگ، ناآرامی های اخیر و حوادث طبیعی در کشور روزانه بیش از ۵۰۰ خانواده، محل زنده گی خود را ترک کرده و به دیگر نقاط بیجا می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث می گوید که در ۱۵ روز نخست ماه اسد، ۸۰۱۵ خانواده در ۱۹ ولایت کشور، بر اثر جنگ، ناامنی و حوادث طبیعی در کشور، از خانه های شان بیجا شده اند.

محمد عمر محمدی، سخنگوی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث امروز (۱۷اسد) در نشست خبری گفت که این تعداد فامیل بیجا شده از ولایت های هلمند، کندز، ننگرهار، هرات، بغلان، پکتیکا، نورستان، جوزجان، میدان وردگ، خوست، فاریاب، غزنی، تخار، زابل، نیمروز و بدخشان هستند.

به گفته وی، در نیمه اول ماه اسد، ۱۴۲۴ فامیل در نتیجه حوادث طبیعی منازل خود را ترک کرده و به دیگر مناطق بیجا شدند.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت مبارزه با حوادث، در جنگ های ۱۵ روز اول ماه اسد، ۳۸ تن جان باخته و ۴۲ غیرنظامی دیگر هم زخمی شده است.

در عین حال، در نتیجه حوادث طبیعی در این مدت، ۱۲ تن کشته و ۱۹ تن زخمی شده که در این جریان، ۱۵ خانه به صورت کلی و ۷۳ منزل هم به صورت قسمی تخریب شده است.

محمدی همچنین اظهار داشت که حقوق و امتیازات ۱۲۶۰۰ خانواده قربانیان حوادث برایشان توزیع شده است.

نهادهای مرتبط با بیجا شده گان در حالی از افزایش و میزان بیجا شده گان داخلی در نتیجه جنگ ها اظهار نگرانی دارند که پیش از این سازمان ملل متحد افزایش تلفات غیر نظامیان در شش ماه نخست سال جاری میلادی را نگران کننده بیان کرده بود.

این در حالی است که هم اکنون نیز شماری از ولایت های کشور شاهد درگیری نیروهای امنیتی با طالبان مسلح و یا گروه ترویستی داعش هستند.

Author

About Author