جنگ هلمند هم از سوی کشورهای خارجی رهبری می شود

GmicConferenceسقوط ولایت کندز و رهبری این جنگ از سوی کشورها و حلقات وابسته به کشورهای خارجی دانسته شد و حالا مقام های دولتی ادعا دارند که شماری از کشورهای همسایه در جنگ هلمند دست دارند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگویان وزارت های داخله دفاع امروز (دوشنبه ۳۰قوس) با حضور در نشست خبری در مورد جنگ هلمند و سقوط ولسوالی سنگین این ولایت معلومات دادند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع اظهار داشت که معلومات و بررسی های آنها نشان می دهد که در شماری از کشورهای همسایه در جنگ هلمند دخالت دارند.

به گفته وی، در هلمند هم اکنون نیز درگیری شدید است و عملیات جریان دارد و نیروهای کماندو در ۲۴ ساعت گذشته عملیات گسترده ای در نقاط مختلف داشته اند.

وزیری اظهار داشت که جنگ بر ما تحمیل شده؛ اما نیروهای امنیتی افغان با شجاعت و خون خود از کشور دفاع می کنند و نباید این جنگ دست کم گرفته شود؛ چون این جنگ را استخبارات منطقه هدایت و رهبری میکند.

در عین حال، سخنگوی وزارت دفاع ملی تاکید کرد که ولسوالی سنگین سقوط نکرده و جنگ هم اکنون در آن ولسوالی جریان دارد.

وزیری با بیان اینکه رسانه ها باید از نیروهای امنیتی دفاع کنند، خاطرنشان ساخت که قطعات خاص و نیروهای هوایی به کمک نیروهای امنیتی در سنگین رفته اند.

بر اساس اظهارات وی، سران وزارت دفاع از وضعیت کشور بی خبر نبوده و هر روز بهبود وضعیت کشور را بررسی می کنند.

در عین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله نیز تاکید کرد که سنگین به صورت کامل سقوط نکرده است و جنگ در این منطقه جریان دارد.

صدیقی با اشاره به گفته های قوماندان های نظامی در مناطق جنگی گفت که این گفته ها و تماس فرمانده هان با رسانه ها، نشان از آزادی بیان دارد؛ اما فرمانده هان باید از راهکارهای نظامی برای مقابله با دشمن و اعلام مشکل با مرکز استفاده کنند.

همچنین وی افزود که در چند هفته گذشته فعالیت مخالفان دولت در هلمند گسترش یافته بود و مخالفان تلاش دارند بعد از شکست کندز برای خود جای دیگری پیدا کنند.

سخنگوی وزارت امور داخله اظهار داشت که تلاش می شود تا هرچه زودتر نیروهای بیشتری به هلمند ارسال شود در حالی که در ۲۴ساعت گذشته شماری از قطعات کماندو به سنگین رسیده اند.

بر اساس معلومات منبع، تلاش ها جریان دارد تا به هر طریق ممکن، نیازمندی های نیروهای امنیتی به هلمند رسانده شود؛ اما تصریح کرد که هلمند به هیچ صورت دستخوش اهداف شوم دشمن قرار نخواهد گرفت.

از سویی هم، صدیقی بیان داشت که تلفات زیادی بر مخالفان در ولایت هلمند وارد شده است و حکومت به صورت جدی به وضعیت هلمند توجه دارد.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت دفاع ملی در مورد تلفات اردو معلومات ارائه کرده و اظهار داشت که در مورد این تلفات هیچ وقتی دروغ گفته نمی شود.

به گفته دولت وزیری، هر کشته و یا زخمی اردوی ملی در جدول وزارت دفاع درج می شود و ممکن نیست که تلفات کم زیاد گفته شود و تلفات زیاد، کم ابراز شود.

به باور وی، نیروهای امنیت ملی به اندازه رشادت دارند که اگر در جایی شکست بخورند، دوباره به پا ایستاده و در برابر دشمن ایستادگی کنند.

وی تصریح کرد :«اگر در جایی که شکست خوردیم می گوییم که شکست خوردیم؛ اما این شکست مانع هدف ما نمی شود.»

Author

About Author