جنگ شرایط زنده گی برای مردم کندز را سخت ساخته است

جنگ و ادامه درگیری ها در نزدیکی و بخشی از شهر کندز، زنده گی را برای مردم این شهر با مشکلات جدی روبرو ساخته و آنها از امکانات ابتدایی زنده گی محروم کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شهر کندز از دو روز به این سو شدیدترین درگیری ها را میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح تجربه می کند و در این درگیری ها که هنوز هم در بخش های از شهر ادامه دارد، ده ها باب دوکان و منازل مسکونی مردم ویران شده است.

از جانب دیگر خانواده های زیادی در منازل شان در میان جنگ گیر مانده اند و دسترسی آنان به برق، آب و نان و آرامش قطع شده است.

این خانواده ها می گویند که به مواد اولیه و برق نیاز دارند و در صورت ادامه این روند، بسیاری ها از گرسنگی و تشنگی جانشان را از دست می دهند.

محمدالله یکی از شهروندان کندز که یکجا با اعضای خانواده اش از زمان آغاز حمله طالبان مسلح بالای شهر کندز تا کنون در منزلش گیر مانده به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«شبکه آب و برق قطع شده و مواد خوراکی شان نیز در حال تمام شدن است.»

به گفته این شهروند کندز؛ آب  و برق قطع شده و در ۲۴ ساعت گذشته به اینطرف تنها خود را از گرسنگی نجات داده اند.

به مانند محمدالله، شمار زیادی از شهروندان کندز نیاز جدی به کمک های غذایی و آب دارند که از ترس جنگ نمی توانند از منازلشان بیرون شوند.

ادامه جنگ در کنار اینکه مشکلات زنده گی را به بار آورده است، باعث شده تا مکاتب، دانشگاه ها و اداره های دولتی و خصوصی بسته شود.

شورای ولایتی کندز نیز نگران وضعیت مردم این شهر هستند، به گفته آنان؛ خانه و دوکان های زیادی در این درگیری ها از بین رفته و بر علاوه وارد شدن خسارات سنگین مالی، تلفات جانی نیز به شهروندان کندز وارد شده است.

صفی الله امیری عضو شورای ولایتی کندز به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«مواد خوراکی و آب آشامیدنی از نیازهای اساسی خانواده های گیرمانده در داخل شهر است که از زمان آغاز درگیری تا کنون به آن دسترسی ندارند.»

به گفته وی، یک قرص نان خشک که آن هم به سختی از نانوایی های بیرون از شهر بدست میاید از ۵۰ تا ۷۰ افغانی قیمت دارد، در حالیکه پیش از این، به ۱۰ افغانی به فروش می رسید.

این در حالی است که صبح امروز (۱۴میزان) درگیری در منطقه کوچه سینما در فاصله ۲۰۰ متری مقام ولایت کندز میان نظامیان افغان و طالبان مسلح ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *