جنگ شاهزادگان و فروپاشی آل سعود عاقبت محتوم عربستان

معارض عربستانی که با نام مستعار مجتهد که اقدام به انتشار حقایقی از خاندان آل سعود در عربستان می‌کند طی گزارشی در خصوص

معارض عربستانی که با نام مستعار مجتهد که اقدام به انتشار حقایقی از خاندان آل سعود در عربستان می‌کند طی گزارشی در خصوص تغییرات گسترده به وجود آمده توسط پادشاه جدید این کشور و تاثیر آن در مسیر آینده عربستان مدعی شد اختلافات خاندان آل‌سعود در آینده نزدیک علنی شده و شاهد تشدید نزاعات داخلی میان حکام عربستان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی با اشاره به اینکه پس از تثبیت محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان و جانشین ولیعهد؛ ملک سلمان و فرزندش قطعا در صدد کنار راندن محمد بن نایف وزیرکشور و ولیعهد بر خواهند آمد. در گیری طرف‌های نزاع در عربستان موجب فروپاشی حکومت آل سعود خواهد شد و این غیب گویی نیست بلکه واقعیت محتوم عربستان و آل سعود است.

این معارض سعودی همچنین به گسترش دامنه اختلافات در میان سایر اعضای خاندان سلطنتی نیز اشاره کرده و می‌نویسد: “شاهزاده احمد در نشست ماهیانه خودش که با حضور بیش از صد تن از بزرگان و امرای آل‌سعود برگزار می‌شود، سخنی به میان آورده که به معنای اعلام آمادگی برای هرگونه اقدام در داخل آل‌سعود برای بازگرداندن توازن در راس هرم قدرت است”. جنگ شاهزادگان شرط قطعی برای استمرار وضع موجود و احتمالا اقدام محمد بن سلمان برای رسیدن زود هنگام بر تخت پادشاهی عربستان است.

Author

About Author