جنگ بغلان از سوی پاکستان رهبری می شود

طالبان مسلح در کشور بشمول ولایت بغلان به نیابت از پاکستان می جنگند و رهبری این گروه را نیز استخبارات پاکستان بدست دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، والی بغلان با تاکید بر نابودسازی هراس افگنان از سوی نیروهای امنیتی گفت که بغلان به مثابه پیوندگاه ولایت های شمالی و شمالشرقی بیشتر در محراق توجه استخبارات منطقه است، بویژه استخبارات پاکستان.

عبدالستار بارز گفت که پاکستان هیچگاهی نمی خواهد افغانستان به پای خود بایستد و از قدرت اقتصادی و سیاسی برخوردار باشد.

والی بغلان در حالی این سخنان را ابراز می کند که در چندین بخش بغلان عملاً جنگ جریان دارد و صدها خانواده از منازل شان بیجا شده اند.

پس از سقوط ولسوالی دهنه غوری بدست طالبان مسلح که ۲۰ روز از آن می گذرد، حملات طالبان مسلح بر شاهراه های کندز ـ بغلان و کابل ـ بغلان کشیده شده و نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح چندین بار باعث مسدود شدن مقطعی این شاهراه ها بروی ترافیک شده است.

باشنده گان بغلان نیز وضعیت موجود در این ولایت را نگران کننده خوانده و از حکومت خواستند که در راستای مبارزه علیه هراس افگنان جدیت بیشتر نشان دهد.

عبدالواحد حقجو یکتن از ریش سفیدان و بزرگان قومی در بغلان، نا امنی های اخیر در این ولایت را توطئه علیه تضعیف نمودن حاکمیت در کشور خوانده و از آماده گی های مردم بغلان در حصه حمایت از نیروهای امنیتی و مبارزه علیه مخالفان مسلح دولت سخن زد.

وی همچنان از مردم خواست که در راستای تامین منافع ملی و وحدت، تبعیضات زبانی و سمتی را کنار گذاشته دست به دست هم با جدیت کامل در مقابل همه این چالش ها متحد شوند.

پیش ازین شورای ولایتی بغلان با انتقاد از بی برنامه گی مقام های محلی بمنظور باز پس گیری ولسوالی دهنه غوری از نزد طالبان مسلح و پاکسازی بخش های دیگر این ولایت از وجود این گروه انتقاد کرده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *