جنگ المار به رهبری تروریستان خارجی و کمبود مهمات نیروهای امنیتی

خبرگزاری خاورمیانه

حمله تهاجمی طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی ولسوالی المار ولایت فاریاب از نیمه های شب گذشته از سه استقامت آغاز شده است.

اعضای شورای ولایتی فاریاب می گویند که این حمله تهاجمی به رهبری مستقیم تروریستان خارجی که شهروند ازبکستان، چچن و پاکستان هستند، آغاز شده است.

عبدالمنان قاطع عضو شورای ولایتی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت که درگیری ها هم اکنون (ظهر ۱۲جدی) در قسمت های چغاتک، ایتی اوغرق و قره تنی فروکش کرده است؛ اما در منطقه قره اویلی هنوز هم درگیری ادامه دارد و طالبان مسلح وارد خانه های مردم شده اند.

وی کمبود مهمات نظامیان را که بیشترشان نیروهای خیزش مردمی هستند یگانه مشکل برای جلوگیری از پیشروی طالبان مسلح می خواند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب می افزاید که اگر به زودترین فرصت به این نیروها پشتیبانی هوایی نرسد و برایشان تجهیزات نظامی کمک نشود، آنان با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

مقام های امنیتی فاریاب می گویند که این حمله تهاجمی طالبان مسلح عقب زده شده است و همچنان تلفاتی نیز به طرفین وارد گردیده است؛ آنان حضور تروریستان خارجی را در رهبری جنگ تائید می کنند.

کریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت :«حمله طالبان مسلح در دو استقامت عقب زده شده و اکنون پیشروی نظامیان در منطقه قره اویلی ادامه دارد.»

به گفته وی، در این درگیری ها یک سرباز پولیس کشته شده و دو تن دیگر حراحت برداشته اند و همچنان تلفات سنگینی به طالبان مسلح وارد شده؛ اما تاکنون ارقام دقیق آن گزارش نشده است.

سخنگوی پولیس فاریاب اظهار داشت که بخاطر حمایت نظامیان در المار، به زودترین فرصت قطعات کمکی اعزام می شوند و پشتیبانی هوایی نیز از آنان صورت می گیرد.

پیش از این نیز شورای ولایتی فاریاب؛ از جابجا شدن ۱۳۵ خانواده تروریستان خارجی در بخش هایی از این ولایت ابراز نگرانی کرده بودند.

محرب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *