جنگجویان خارجی داعش در عراق، به ۲۰ هزار تن رسیده است

مقامات ارشد در وزارت امور خارجه امریکا روز چهارشنبه (۳۰ ثور) گفته اند که شماری جنگویان خارجی داعش در عراق به بیست هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران از افزایش چشمگیر تعداد جنگجویان خارجی داعش و برنامه‌ریزی امریکا و ارتش عراق برای حمله به الرمادی سخن گفته است.

این مقام امریکایی ابتدا به ترک پست بخشی از نیروهای ارتش در الرمادی در مقابله با هجوم داعش سخن گفت و افزود: «نیروهای ارتش در الرمادی مانند قضیه سقوط موصل، از هم نپاشیده‌اند و در حال حاضر این نیروها بر حفظ خطوط مقاومت تمرکز دارند.

وی افزود: شرایط در الرمادی خیلی حساس و جدی است ولی نه مانند موصل؛ واحدهایی که غعقب نشینی کرده بودند، دوباره گردهم آمده‌اند.

این مقام امریکایی تاکید کرده است  که تاکتیک داعش از هر لحاظ از القاعده بهتر است، در حمله به الرمادی عراق از ۳۰ موتر بمب گذاری شده انتحاری استفاده شد.

فراخوان پولیس و بسیج مردمی عراق برای آزادسازی الرمادی

دولت عراق برای حمله به الرمادی به درخواست نخست‌وزیر این کشور از نیروهای بسیج مردمی شیعه (حشد الشعبی) برای پیوستن به هجمه ضد داعش در الرمادی تاکید کرده و گفته است که واکنش سیاسیون عراق، دلگرم‌کننده است.

حیدرالعبادی نخست وزیر جدید عراق قصد دارد رزمندگان قبیله‌ای را بسیج کند و ۲۴ هزار نیروی پولیس را که پست‌های خود را ترک کرده‌اند نیز به واحدهای خدمتی فراخوان شده‌اند.

همچنین مقام های امریکایی به کمک‌های دولت متبوعه‌اش برای حمله به الرمادی اشاره کرده و گفته اند که در ادامه حملات هوایی به داعش در الرمادی، ۱۰۰۰ سامانه موشکی ضدتانک در اختیار ارتش عراق قرار خواهد گرفت.

مقام های امریکایی به دورنمای مبارزه با داعش پرداخته و گفته اند که جنگ علیه داعش بطول خواهد انجامید چون تاکنون چیزی مانند این (گروه) ندیده اند و ۲۲ هزار جنگجوی خارجی از ۱۰۰ کشور در میان نیروهای این گروه هستند.

آنان به این باور هستند که جنگ با گروه تروریستی داعش، ۳ سال را در بر خواهد گرفت.

شهر الرمادی، بزرگ‌ترین و مرکز شهر ولایت الانبار عراق است که بدست گروه تروریستی سقوط کرده است.

Author

About Author