جنگنده های عربستان صبح امروز صنعا را بمباران کرد

جنگنده 15جنگنده های عربستان سعودی صبح امروز یکشنبه (۲۹ قوس) در تداوم نقض صریح آتش بس مناطق مختلف شهر صنعا پایتخت یمن را بمباران کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنگنده های سعودی اردوگاه النهدین در مجاورت مقر ریاست جمهوری واقع در جنوب صنعا را بمباران وصدای انفجارهای شدید همراه با صدای گلوله های ضد هوایی شنیده شده است.

همچنین جنگنده های عربستان سعودی پس از بمباران مدت طولانی در آسمان صنعا نیز پرواز داشته اند .

اردوگاه الاستقبال در ضلاع همدان واقع در غرب صنعا و اردوگاه العرقوب در جنوب غربی پایتخت نیز شب گذشته توسط عربستان مورد حمله هوایی قرار گرفت.

این در حالیست که اسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن شب گذشته از نقض صریح آتش بس اظهار نگرانی کرد از تداوم مذاکرات صلح میان طرفهای یمنی در سوئیس خبر داد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خواستار احترام به توافق وصدور مجوز ورود کمک های بشر دوستانه وتوزیع آنها در مناطق آسیب دیده یمن شد.

وی از تشکیل کمیته هماهنگی وتوقف نقض آتش بس جهت تقویت پایبندی به آن خبر داد.

اسماعیل ولد شیخ گفت: مذاکرات دوجانبه وگروهی بر اساس توافقات برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن همچنان ادامه دارد.

عربستان به همراه برخی کشورهای عربی و با پشتیبانی امریکا از از چند ماه به این طرف حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا ‘عبد ربه منصور هادی’ رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت باز گرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمن که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور مورد حملات جنگنده های کشورهای ائتلاف قرارگرفته که بر اثر آن هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک شهید، زخمی و آواره شدند.

Author

About Author