جنرال پاکستانی؛ سازمان‌دهنده حملات مرگبار، از فاریاب تا جوزجان

جنرال پاکستانی که با نام مستعار “شیخ‌ندا محمد” نبرد گروه طالبان مسلح را در برابر نیروهای امنیتی در ولایت های سرپل و فاریاب رهبری می‌نمود، اکنون در برابر گروه تروریستی داعش در ولسوالی قوش‌تپه ولایت جوزجان می‌جنگد.

خلیل الله دستیار فرمانده پولیس سرپل با بیان این مطلب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، «شیخ ندا» پاکستانی حالا به ولسوالی قوش‌تپه جایی که درین روزها شاهد شدید ترین نبردها میان گروه تروریستی داعش و طالبان مسلح است رفته و جنگ گروه طالبان مسلح را در برابر گره تروریستی  داعش رهبری می‌کند.

این جنرال پاکستانی که در شمال افغانستان از مدت های بدین‌سو حضور دارد، حملات سنگین و پیچیده را در بخش های مختلف فاریاب و سرپل نیز سازماندهی کرده است.

پیش از این یک منبع مؤثق از ولسوالی کوهستان فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفته بود که «شیخ ندا» ۹۰۰ جنگجوی طالب را درین ولسوالی فرماندهی می‌کند.

به گفته این منبع تجهیزات و آموزش های نظامی به جنگجویان طالب نیز از سوی این جنرال پاکستانی فراهم می‌گردد.

در عین حال منابع از ولسوالی قوش‌تپه جوزجان می‌گویند، گروه های داعش و طالبان مسلح هردو از سوی خارجی ها رهبری می‌شوند. به گفته منابع سرکرده‌گی گروه تروریستی داعش را بیشتر ازبیکستانی‌ها و از طالبان مسلح را پاکستانی ها بدوش دارند.

در هفته جاری گروه طالبان مسلح با جمع آوری جنگ‌جویان شان از ولایت های فاریاب، سرپل و هلمند با وارد کردن تلفات سنگین پایگاه مهم داعشیان را در قریه چقمه‌چقور ولسوالی قوش‌تپه جوزجان تصرف کردند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *