جنرال عظیمی: دو هزار و سیزده خونین ترین سال در کشور

جنرال ظاهر عظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور سال ۲۰۱۳ را یکی از خونین ترین سال ها در افغانستان دانسته و گفته است که طالبان در این سال از تمام توانایی خود استفاده می کنند تا مناطقی را تحت کنترول خود در آورند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه،  سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز( ۲۴ سرطان) در یک نشست مشترک خبری با سخنگویان آیساف و ناتو در کابل گفت که امسال یکی از خونین ترین سال ها بود.

وی گفت:  در سال جاری میلادی طالبان با بستن مدارس شان از تمام نیروی خود برای مبارزه با نیروهای افغان کار گرفتند تا بتوانند مناطقی از کشور را تحت کنترول خود در آورند اما نیروهای افغان با آنان مقابله کرده اند.

این گفته ها در حالی مطرح می شود که مردم افغانستان از نبود امنیت به شدت رنج می برند و حتا توان رفتن به بعضی از ولایات را به خاطر ناامنی ندارند.

سخنگوی وزارت دفاع بار دیگر تأکید می ورزد که طالبان با انجام حملات مختلف قصد بر هم زدن امنیت انتخابات را دارند اما نیروهای افغان توانایی تأمین کامل امنیت انتخابات را دارند.

این در حالی است که در تاریخ هژده جون مسىؤولیت کامل امنیت ها به نیروهای افغان واگذار شد.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تا کنون نیروهای امنیتی کشور در باره تامین امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی به این اداره  اطمینان نداده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی کشور به تاریخ ۱۶ حمل سال ۱۳۹۳ برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *