جنرال عظیمی: در انفجار پکتیکا ۱۰۹تن کشته و زخمی شدند

جنرال ظاهر”عظیمی” سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرد که در انفجار موتر بمب گذاری شده در بازار ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا ۱۰۹ تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته (سه شنبه ۲۴ سرطان) حوالی ۹:۴۰ دقیقه قبل از ظهر یک عامل انتحاری موتر باربری بمب گذاری شده حامل اش را در میان انبوه از مردم بیگناه در بازار ولسوالی ارگون ولایت پکتیکا منفجر کرد.

به دنبال این رویداد مقامات ارتش ملی تعداد کشته شدگان را ۸۹ نفر اعلام کرده بود اما جنرال عظیمی امروز (چهارشنبه) به نقل از مقامات محلی ولایت پکتیکا شمار کشته شده ها را ۴۲ تن اعلام کرده و گفته است که هممچنین در این رویداد ۶۷ تن مجروح شده اند.

عظیمی تاکید کرده که تروریستان، دشمنان داخلی و خارجی این میهن در ماه مبارک رمضان دهها خانواده بی دفاع را عزادار و یک ملت را متاثر ساخت.

وزارت دفاع ملی این رویداد را عمل تروریستی خوانده و آن را به شدت محکوم کرده برای شهدا بهشت برین و برای مجروحین صحت کامل خواسته است.

عظیمی گفت که وزارت دفاع ملی بعد از وقوع حادثه بلا فاصله قطعات اردوی ملی با ۸ امبولانس، تیم ۸ نفری دوکتوران و ۲ بال هلیکوپتر را به منطقه اعزام نمود که اجساد قربانیان از ساحه جمع آوری و مجروحین توسط چهار پرواز و امبولانس ها انتقال یافت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *