جنرال دوستم روزهای آینده به کشور بر می‌گردد

امروز یکشنبه (۲۱عقرب) خبرهای مبنی بر آمدن جنرال دوستم از راه بندر حیرتان که در فضای مجازی نشر شده بود رد کرده گفت که امروز نه اما در آینده های نزدیک به کشور بر می گردند.

بشیر احمد تینج سخنگوی حزب جنیش ملی در گفتگوی که با خبرگزاری خاورمیانه داشت خبر آمدن جنرال دوستم را که قرار است امروز از راه ترکمنستان به افغانستان بیایند رد کرد. گفت « تاریخ را مشخص نمی‌کنیم اما در روزهای آینده نزدیک جنرال دوستم به کشور برخواهند کشت.»

جنرال دوستم در پی اتهام‌های که احمد ایشچی بر جنرال دوستم وارد کرده بود به گفته مخالفین جنرال دوستم به ترکیه «تبعید» شده بودند اما نزدیکان جنرال می‌گویند که جنرال بخاطر درمان بیماری خود به ترکیه سفر کرده بود.

ارگ ریاست جمهوری بارهای گفته است که مشکل قانونی برای بازگشت جنرال دوستم وجود ندارد، همچنان شاه حسین مرتضوی سرپرست سخنگوی ریاست جمهوری دو روز قبل در یک نشست خبری تلویحاً گفت که جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری بیماری شان خوبتر شده و به زودی به کابل باز می‌گردد.

اما آگاهان سیاسی بر این باور استند که حلقات داخلی و خارجی بخاطر ناامنی سازی شمال جنرال دوستم را از افغانستان دور نگه می دارند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *