جنرال دوستم خواستار استعفای اشرف غنی شد

برخی اخبار تایید نشده حاکی از آن است که معاون نخست ریاست جمهوری طی دیدار با هیأت اعزامی حکومت وحدت ملی، گفته است اشرف غنی باید از سمت ریاست جمهوری کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از افغان نیوز، برخی منابع اعلام کردند ارگ ریاست جمهوری هیأتی را برای مذاکره با جنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور و رهبر حزب «جنبش ملی اسلامی»  به ترکیه اعزام کرده است.

براساس گزارش تایید نشده جنرال دوستم در این دیدار تصریح کرد که تلاش‌های غنی نمی‌تواند انحلال «شورای عالی ائتلاف برای نجات افغانستان» را در پی داشته باشد و رئیس جمهور باید به انحصارگرایی پایان دهد.

دوستم که  طی هشت ماه گذشته در ترکیه به سر می‌برد، اظهار داشت: دیگر وسیله‌ای برای حفظ دولت در حال مرگ کابل وجود ندارد و راه نجات آن نیز احترام به اراده مردم، استغفای اشرف غنی و برگزاری لویه جرگه است.

این درحالیست که حکومت وحدت ملی و اعضای اپوزیسیون بارها با جنرال دوستم دیدار و رایزنی کرده‌اند و گفته می‌شود که دولت بارها خواسته تا جنرال دوستم را تطمیع کند اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشته است.

از سوی دیگر نیز در موضوع برکناری «عطا محمد نور» ظاهرأ رایزنی‌های حزب جمعیت اسلامی و ریاست جمهوری افغانستان برای جلب حمایت جنرال دوستم نیز افزایش یافته است.

دوستم پس از اتهام آزار و اذیت تحت عنوان پرونده «احمد ایشچی»، گفته می‌شود که به ترکیه تبعید شد و نیز بارها تلاشش برای بازگشت به افغانستان هم موفقیت آمیز نبوده است.

پیش از این نیز به هواپیمای حامل دوستم هنگام نشست به فرودگاه بین المللی حامد کرزی توسط برخی جریان‌های داخلی یا خارجی اجازه نشست داده نشد و دوباره به ترکیه بازگشت.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *