جنرال دوستم به افغانستان نیامده است

دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری خبر بازگشت جنرال دوستم به افغانستان را رد کرده و گفته است که وی همچنان در ترکیه به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روز گذشته شماری از رسانه‌ها خبرهایی مبنی بر بازگشت جنرال دوستم به افغانستان و جلوگیری نیروهای آلمانی میدان هوایی بلخ از نشست طیاره وی نشر کرده بودند.

در همین رابطه؛ امروز (۲۷سرطان) دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای؛ خبر بازگشت «دوستم» به کشور و برگشت دوباره از فضای ولایت بلخ به جمهوری ترکیه را رد کرده است.

به نقل از خبرنامه، معاون اول ریاست جمهوری؛ هنوز در شهر انقره بسر می‌برد و برای بازگشت به وطن در چند روز آینده، تصمیمی نگرفته است.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری آمده است :«ما ضمن رد خبر منتشره از سوی آژانس خبری پژواک در مورد بازگشت معاون اول ریاست جمهوری به کشور یادآور می‌شویم که پیوند ضمنی خبر منتشره که حاکیست نظامیان آلمانی به طیاره حامل الحاج ستر جنرال عبدالرشیددوستم برای نشست در میدان هوایی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در شهر مزارشریف اجازه نداده‌اند، نیز کذب محض می‌باشد.»

منبع گفته است که جنرال دوستم در آینده نه چندان دور به کشور برمی‌گردد و در مراسم اعلام رسمی ائتلاف «نجات‌افغانستان» شرکت خواهد کرد.

این نهاد از رسانه‌ها و خبر گزاری‌ها خواسته است تا هنگام پخش و نشر هر گونه خبر؛ نخست به درستی و موثق بودن آن اطمینان داشته باشند.

گفتنی است که بعد از جنجال‌ها در مورد پرونده اتهامات به جنرال دوستم نسبت به احمد ایشچی، معاون اول ریاست جمهوری به ترکیه سفر کرد و در جریان حضور در این کشور، ائتلافی تحت نام «نجات‌افغانستان» را با مشارکت عطامحمد نور، محمد محقق و صلاح‌الدین ربانی ایجاد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *