جنرال دوستم با بیش از ۲ هزار نظامی وارد کابل شده است

محمد نذیر احمدزی، نماینده مجلس نمایندگان گفته است که جنرال عبدالرشید  «دوستم» معاون ریاست جمهوری با  بیش از ۲ هزار فرد مسلح وارد کابل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، معاون اول ریاست جمهوری کشور پس از اتهامات وارد شده از سوی «احمد ایشچی» مبنی بر لت و کوب و تجاوزی جنسی توسط جنرال دوستم بر وی، سه روز قبل از راه زمینی از جوزجان به کابل آمد.

در همین جال شماری از نمایندگان مجلس مدعی هستند که جنرال دوستم سه روز قبل با بیش از دو هزار فرد مسلح غیر مسئول و مقدار زیادی سلاح و مهمات از ولایت «جوزجان» به کابل آمده ‎است.

aff79879-6d37-466b-8ea3-8b39e2574012_w610_r1_sمحمد نذیر احمدزی یکی از نمایندگان مجلس گفته است که معاون اول ریاست جمهوری با نیروهای شخصی‌ خود وارد کابل شده‎ است.

وی افزوده که براساس گزارش‎هایی که به وی رسیده، در حال حاضر دوستم و نیروهایش در بخش‎هایی از کابل ازجمله «تپه وزیر محمد اکبرخان» و «شیرپور» مستقر شده‌اند.

احمدزی در ادامه گفته است که این افراد مسلح شخصی هستند و شنیدیم که حدود دو هزار و یا سه هزار نفر همراه با سلاح سنگین و تانک‎های زرهی در تپه وزیر اکبر خان و شیرپور مستقر شدند که این عمل غیر قانونی و برای ما قابل قبول نیست.

همچنین «زلمی زابلی» نماینده مجلس سنای کشور به رادیو آزادی گفته است که آمدن جنرال دوستم با تعداد زیادی فرد مسلح غیر دولتی تشویش روانی در میان مردم کابل ایجاد کرده است.

با این حال وزارت دفاع اعلام کرده افرادی که با معاون اول ریاست جمهوری به کابل آمده‎اند، نیروهای دولتی هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *