جنبش فتح: جان کری، کارمند اسرائیل است

رام الله عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، جان کری وزیر امور خارجه امریکا را هم پیمان راهبردی تندروهای اشغالگر و کارمند رژیم صهیونیستی دانست.
به گزارش خبرگزای خاورمیانه، عباس زکی گفته است که کابینه رژیم اسرائیل، کابینه شهرک سازانی است که به دنبال اشغال بقیه اراضی فلسطین هستند، به ویژه که برخی از آنان بر این باورند که با توجه به ویران شدن سوریه، براندازی حکومت اخوان المسلمین در مصر و اقداماتی که علیه ارتش مصر در سینا روی می دهد، کمر فلسطین زیر بار این همه فشار شکسته است.
این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح افزود: رژیم اسرائیل می خواهد این فرصت را غنیمت شمرده و یکی از کارمندان خود به نام جان کری را به کار گیرد تا فلسطینی ها را به مذاکراتی بیهوده بکشاند.
عباس زکی با اشاره به مذاکرات وزیر خارجه امریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در ششمین سفرش به منطقه خاطر نشان کرد: ما مشکلی با حل و فصل آبرومندانه مسئله فلسطین نداریم، اما باید نیازهای مردم فلسطین و شرایط منطقه را مدنظر داشت تا گرفتار شرایط مجهول نشویم.
وی تاکید کرد: کری شش موضوع را مطرح کرد و می گوید که اجرایی شدن آن ها را برای شما تضمین می کنم اما او نمی تواند روی حرف لابی اسرائیل” ایپک ” حرف بزند به ویژه که امریکا تاکید کرده است امنیت اسرائیل، امنیت امریکاست و رژیم اسرائیل در قلب منافع امریکایی قرار دارد و به همین جهت انواع سلاح های خود را در اختیار این رژیم قرار می دهد.
این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در ادامه افزود: به محمود عباس گفتیم تلاش های به کار گرفته شده از سوی کری قابل تحسین است اما نمی توانیم بر اساس قول های اخلاقی او تصمیم گیری کنیم ما نیازمند موضع گیری روشن امریکا هستیم که طی آن رژیم اسرائیل را به توقف شهرک سازی ملزم کند.
کری به فلسطینی ها گفته که بهبود اقتصاد فلسطین، آزادی اسیران، عضویت فلسطین در سازمانهای بین المللی و محکومیت شهرک سازی از سال۱۹۶۷ را تضمین می کند و مذاکرات با محوریت مرزهای ۱۹۶۷ برگزار خواهد شد ولی هنگامی که ما از او خواستیم این مسائل را اعلام کند از ترس رژیم اسرائیل این مسائل را علنی نکرد، به این ترتیب باید گفت که وزیر امور خارجه امریکا از رژیم اسرائیل حمایت می کند نه مسئله فلسطین.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *