جنایات فاحش تروریستان داعش/ نسل کشی هزاره ها

روزگذشته یک مهاجم انتحاری با وارد شدن به یک مرکز آموزشی در غرب کابل این مرکز را هدف حمله قرار داد که در نتیجه این حمله نزدیک به ۲۰۰ تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود روز گذشته چهارشنبه ۲۴ اسد حوالی ساعت چهار بعد از ظهر یک مهاجم انتحاری با وارد شدن به یک مرکز آموزشی موسوم به “موعود” خودش را در داخل یک صنف درسی  میان انبوه از دانش آموزان منفجر کرد.

حشمت الله استانکزی سخنگوی قومندان امنیه کابل با تایید این خبر به خاورمیانه، گفت: فرد انتحار کننده ابتدا وارد مرکز آموزشی موعود شده بعدا خودش در داخل یک نصف درسی میان دانش آموزان منفجر کرده است که در نتیجه این حمله بیش از ۵۰ تن کشته و بیش از ۱۵۰ دیگر زخم برداشته اند.

در همین حال مردم محل می گویند که تمام قربانیان این حادثه دانش آموزان این مراکز آموزشی دختر پسرانی بودند که برای سپری نمودن دوره آمادگی و آماده شدن برای آموزن کانکور دریک صنف مصروف درس خواندن بودند.

گزارش ها میرسانند که در مرکز آموزشی موعود تمامی دختران  و پسران کنار هم درس میخواندند  در میان کشته ها مسوولین این مرکز و شماری زیاد دختران نیز شامل هستند.

در همین حال وحید مجروح سخنگوی وزارت صحت عامه به رسانه ها گفته است که وضعیت شماری زیادی از زخمیان وخیم است  و امکان بالا رفتن آمار کشته شده ها بسیار زیاد است.

با این حال خانواده های کشته شده ها تصمیم دارند که جنازه ها را به صورت دسته جمعی در یکی از تپه های شهرک امید سبز به خاک بسپارند و در حال حاضر مردم اجساد شهدا را از مساجد و شفاخانه ها به مصلی شهید مزاری انتقال میدهند.

حمله کننده انتحاری  درحالی مرکزآموزشی موعود راهدف قرار داد که این مرکز چندین بار از سوی گروه های تروریستی تهدید شده بود و مسوولان مرکز آموزشی موعود بار ها از وزارت داخله کشور خواسته بودند امنیت شان را تامین کند و یا اجازه استفاده از چند میل سلاح را به خود مسوولین این مرکز بدهند اما این وزارت با بی توجهی به خواست آنان از این همکاری سر باز زدند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *