جمعیت اسلامی خواستار تحقق تعهدات حکومت وحدت ملی شد

indexرهبران و اعضای حزب جمعیت اسلامی از حکومت وحدت ملی خواستند تا به تعهدات خود در قبال انتخابات و تغییر نظام عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز (۸جوزا) ضمن نشست عمومی با حضور هیئت رهبری اش، موضع خود در قبال مسایل مهم کشور را بازگو کرد.

صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه و رهبر حزب جمعیت اسلامی در سخنانی اظهار داشت که حکومت وحدت ملی تا حال به هیچ کدام از وعده های کلان خود عمل نکرده و در انجام بسیاری از وظایف خود موفق نبوده است.

به گفته وی، حکومت می بایست پیش از این لویه جرگه تعدیل قانون اساسی و تغییر نظام حکومت از ریاست جمهوری به صدارتی را باید برگزار می کرد که هرچند که تا حال اقدام نکرده است، بلکه مقدمات آن را نیز انجام نداده است.

ربانی اظهار داشت که این کار باید پیش از سال دوم حکومت وحدت ملی برگزار می شد و در عین حال، هیچ اقدامی برای اصلاح نظام انتخاباتی، قانون انتخابات و نهادهای انتخاباتی نیز انجام نداده است که حزب جمعیت اسلامی خواهان رسیده گی و عملی ساختن این اقدامات هرچه زودتر است.

رهبر حزب جمعیت اسلامی همچنین اظهار داشت که هرچند تاخیری تا حال در کار بوده؛ اما باید هرچه زودتر در تحقق این تعهدات گام برداشته شود؛ زیرا ثبات و آینده کشور به عملی شدن این تعهدات وابسته است.

ربانی با اشاره به پروسه صلح گفت که جمعیت اسلامی در گذشته از هیچ تلاشی برای صلح در کشور دریغ نکرده و حالا نیز از هرگونه اقدام برای تحکیم صلح و ثبات کشور استقبال می کند.

وی تصریح کرد که صلح با شورشیان طالبی که از جنگ دست می کشند و یا دیگر گروه ها (حزب اسلامی) که مذاکرات با آنها جریان دارد یک گام مثبت است و حزب جمعیت از این رویکردها استقبال می کند.

رهبر حزب جمعیت اسلامی اظهار داشت که در این راه نباید امتیازهای سیاسی داده شود و حزب جمعیت خواهان آن است که گزینه جنگ برای رسیدن به اهداف سیاسی، از فرهنگ سیاسی کشور از بین برود.

ربانی همچنین از رهبران حکومت وحدت ملی خواست تا به موضوع درگیری مسلحانه بین افراد حزب جمعیت و جنبش اسلامی در شمال کشور به صورت همه جانبه رسیده گی کرده و عاملین آن را به پنجه قانون بسپارد.

این در حالی است که بر اساس برنامه های اعلام شده از سوی هیئت رهبری حزب جمعیت اسلامی، مجمع عمومی این حزب نیز در آینده ای نزدیک برگزار می شود.

Author

About Author