جمعیت اسلامی از موضع‌گیری ریاست جمهوری استقبال کرد

جمعیت اسلامی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از موضع‌گیری ریاست جمهوری پیرامون اظهارات اخیر «عبدالحکیم مجاهد» یکی ازاعضای شورای عالی صلح استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «عبدالحکیم مجاهد» مشاور شورای عالی صلح افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته اظهارات توهین آمیزی را در باره «برهان دین ربانی» رئیس جمهور سابق و رئیس شورای عالی و « احمدشاه مسعود»‌قهرمان ملی کشور انجام داده بود.

در همین اظهارات توهین آمیز این عضو شورای عالی واکنش های زیادی به دنبال داشته است و عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی جمعیت نیز خواستار بازداشت و محاکمه عبدالحکیم مجاهد شد و به دنبال آن ریاست جمهوری نیز اعلامیه صادر کرد.

در اعلامیه ریاست جمهوری گفته شده که بی احترامی به شخصیت ‎های ملی و رهبران افغانستان که برای همه هموطنان قابل احترام می ‎باشد را قابل قبول نمی‌داند.

در همین حال در بیانیه جمعیت اسلامی افغانستان آمده است که از موضع گیری مقام ریاست جمهوری کشور در پیوند به اظهارات اخیر مشاور شورای عالی صلح و عضو پیشین گروه طالبان که در آن علاوه از توجیه اعمال جنایت کارانه گذشته و اکنون این گروه، پیرامون رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح افغانستان و همچنان قهرمان ملی کشور سخنان افتراآمیز و توهین بار صورت گرفته بود، استقبال می کند.

در بیانیه تاکید شده است که جمعیت اسلامی افغانستان در باور و عمل به اصل آزادی بیان به عنوان یکی از اصول جامعه مردم سالار همیشه پیش گام بوده است، همواره تأکید کرده که باید مثل همه جوامع مردم سالار دیگر، مرزهای آزادی بیان از اظهارات افتراآمیز، هتک حرمت و توهین به دیگران تفکیک و تعیین شود تا دشمنان آزادی بیان، با استفاده از آن، علیه این ارزش و دیگر ارزش های مدنی و همچنان جریحه دار ساختن احساسات عامه مردم، سوء استفاده ننمایند.

جمعیت اسلامی افغانستان از دولت جمهوری اسلامی افغانستان خواسته همانگونه که در اعلامیه ریاست جمهوری تذکر رفته است، در جهت پیگیری اظهارات افترا آمیز این مشاور شورای عالی صلح و عضو پیشین گروه طالبان، اقدامات عملی نماید تا از یک سو احساسات جریحه دار شده میلیون ها شهروند افغانستان التیام یافته و از جانب دیگر، با استفاده از آزادی بیان، کسی اعمال جنایت کارانه گروه طالبان و دیگر گروه های تروریستی را توجیه نکند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *