جلو گیری از پنج حمله انتحاری و انفجاری در هلمند

 ریاست عمومی امنیت ملی کشور اعلام کرد که از پنج حمله انتحاری در ولایت هلمند جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک گروپ پنج نفری تروریستان برنامه داشتند که بدستور شورای کویته در جریان کمپاین های انتخاباتی کاندیدان ریاست جمهوری و شورا های ولایتی حملات انتحاری و انفجاری را در ولایت هلمند انجام دهند.

این گروه ۵ نفری می خواستند با استفاده از یکعراده موتر بمب گذاریشده، دو عراده موتر سایکل بمب گذاری شده و دو عراده ریکشای بمب گذاری شده در پنچ نقطه مزدحم شهر لشکرگاه ولایت هلمند حملات انتحاری را انجام که قبل از رسیدن به هدف توسط موظفین امنیت ملی شناسایی و خنثی شدند.

براساس معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، این طرح تروریستان در عملیات موفقانه و به موقع نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی خنثی شده و عصمت الله شهردار نام نهاد گروه طالبان در پیون با این طرح تروریستی دستگیر شده است.

همچنین از ذخیره گاه تروریستان برعلاوه وسایط بمب گذاری شده، یک میل کلاشینکوف، «۵» میل تفنگچه میکاروف،  «۲» حلقه ماین خود ساخت و «۱۵۰» کیلو گرام مواد انفجاریه نیز کشف و بدست آمده است.

افراد دستگیر شده در جریان تحقیقات ابتدایی اعتراف نموده اند که در ترور «۴» تن از سربازان قوای سرحدی و پولیس ملی در ولایت هلمند نیز دست داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *