جلوگیری از حمله تروریستی بالای قونسلگری هند در ننگرهار

موظفین امنیت ملی با بازداشت دو حمله کننده، از یک حمله تروریستی بر قونسلگری هند در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی، این دو تن امروز (۵عقرب) از شهر جلال آباد بازداشت شده اند.

در خبرنامه آمده است که نصرالله فرزند حضرت بلال و عبیدالله مشهور به شینا فرزند تورخان که قصد حمله بالای قونسلگری هند در شهر جلال آباد را داشتند همراه با مقداری مواد انفجاری و مهمات بازداشت شده اند.

به نقل از خبرنامه، از نزد این دو تروریست؛ ۵ کیلوگرام مواد واتر جیل، ۱۵ کیلوگرام مواد انفجاریه پوتاشیم کلوراید، ۹ عدد بم دستی، یک حلقه ماین خود ساخت، ۶ عدد کپسول برقی، دو عدد ریموت کنترول، یک دستگاه GPS، یک پایه مخابره، یک قاب دور بین هاوان، یک قاب دور بین سلاح درازنوف، یک مسند دهشکه، ۲ متر فلیته انفلاقیه، یک عدد کندنسر ریموت کنترول، یک عدد قطب نما و یک عدد آنتن مخابره به دست آمده است.

ریاست امنیت ملی می گوید که این دو تن قصد داشتند که با استفاده از دریشی نظامی اردوی ملی قونسلگری هند حمله کنند که پیش از آن از سوی سربازان امنیت ملی بازداشت شدند.

در عین حال، خبرنامه می افزاید که بازداشت شده گان در جریان تحقیقات اعتراف کرده اند که قبلاً دو تن تجار ملی بنام های حاجی داد گل و عرفان الله را نیز اختطاف و در بدل رهایی، از آنها ۵ میلیون دالر تقاضا نموده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *