جفای شورای ملی در حق مردم افغانستان

نمایندگان مردم در ولسی جرگه با تصویب نکردن «قانون تحصیلات عالی» جفای بزرگ در حق مردم افغانستان میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای اتحادیه‌ی استادان پوهنتون‌های افغانستان با بیان این مطلب  از مسئولین دولت خواستند تا هرچه زودتر قانون تحصیلات عالی را تصویب و کمیته ملی امتحانات کانکور را ایجاد نماید.

تاج محمد اکبر رییس اتحادیه استادان پوهنتون‌های افغانستان که در این نشست روز سه شنبه در کابل سخن می‌گفت، افزود: با گذشت هفت سال تا کنون قانون تحصیلات عالی  توسط نهادهای مسئول  به بهانه‌های متفاوت تصویب نگردیده و این امر سبب ایجاد مشکلات جدی در نهادهای تحصیلی وزارت تحصلات عالی گردیده است.

به باور وی، ظرف ده سال گذشته نه تنها در راستای بهبود کیفیت و معیاری سازی نظام تحصیلات عالی کشور کار بنیادی صورت نگرفته بلکه وضعیت تحصیلات عالی نسبت به ده‌ها سال گذشته بدتر شده است، به باور برخی از اعضای این کمیته شورای ملی بخاطر دو واژه «دانشگاه» و «پوهنتون» وقت راضایع ساخته اند و از بحث های اساسی دور مانده اند.

همزمان با این موضوع تقلب در کانکور نیز از چالش دیگری است که اعضای اتحادیه پوهنتون‌های افغانستان، از گسترش آن ابراز نگرانی کردند، به گفته‌ی پوهنمل ایمل، در نشستی  که با رییس جمهور کرزی داشته اند وی تقلب در امتحان کانکور سال گذشته را پذیرفته اما به گفته ی وی رییس جمهور کرزی از آنان خواسته تا موضوع را بیشتر دامن نزنند به این دلیل که رسیدگی به آن دشوار است.

گفتنیست اتحادیه‌ی استادان پوهنتون‌های افغانستان در این اواخر به هدف جلوگیری از بی‌عدالتی و اصلاح امور تحصیلی کشور  در حالی به فعالیت آغاز کرده که در سال جاری استادان و محصلان پوهنتون‌های مختلف کشور در اعتراض به مشکلاتی که در سیستم نظام تحصیلات عالی عنوان شده چندین بار دست به تحصن و اعتراض زده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *