جشن فراغت دانشجویان تربیت معلم در کابل

جشن اولین دور فراغت دانشجویان آکادمی تربیت معلم تخنیکی و مسلکی امروز (۲۶اسد) در کابل برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، در اولین دوره فراغت از آکادمی تربیت معلم تخنیکی و مسلکی، ۱۳۰ دانشجو از این اکادمی فارغ التحصیل شدند.

به گفته‌ مسئولین این آکادمی این افراد به تعلیمات تخنکی و مسلکی دست یافته و اگر روند به همین منوال ادامه یاد کم بود معلمین با ظرفیت این چنینی جبران خواهد شد.

عبدالحق رشیدی رییس آکادمی تربیت معلم تخنیکی و مسلکی  که در این همایش صحبت میکرد گفت: در این آکادمی رشته‌های چون مدیریت اقتصاد، ترمیم مورد، برق و اقتصاد تدریس و زین پس هر ساله تعدادی را به جامعه آموزگاری افغانستان تزریق خواهد کرد.

وی با ذکر این مسئله که در این دور ۱۳۰ دانشجو از این مرکز فارغ التحصیل شده است تصریح نمود که در حال حاظر قریب به ۸۰۰ دانشجو در همین آکادمی و در رشته‌های تذکر رفته مشغول فراگیری تعلیمات مسکلی و تخنیکی می‌باشد.

وی علاوه نمود که دانشجویان این مرکز در هر دوره ۵ سمستر بصورت مسلکی مشغول تحصیل بوده و بعد از تکمیل و پشت سر گزراندن موفق (واحد‌های درسی) فارغ التحصیل گشته و به در اختیار مراکز آموزشی در میآیند.

دکتر شفیق صمیم معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف افغانستان سخنران دیگری این محفل بود

وی این موفقیت را گامی بزرگی در پیشرفت معارف کشور دانسته تاکید نمود که آموزه‌های اسلامی بیشترین سفارش و توصیه را در بخش‌های تعلیم و تربیه نموده و بر ماست که از این فرصت استفاده نموده پله‌های موفقیت را یکی پی دیگری طی نماییم.

معین تعلیمات اسلامی وزارت معارف کشور ابراز امیدواری نمود که با توجه به سهولت های فراهم شده زمینه‌ای فراگیری علوم مختلف به صورت کاملا مسلکی برای دانشجویان فراهم گشته و دانشجویان از این فرصت استفاده بهینه نماید.

این گفته‌ها در حالی مطرح میگردد که نبود استادان مسلکی یکی از بزرگترین مشکلات و چالشهای بزرگ بر سر راه آموزش در کشور بوده ولی تلاش‌های نسبتا جدی ای در این خصوص در حال انجام است و انتظار می‌رود که که به زودی این مشکل حل و این مانع کلان فراروی  معارف کشور از مسیر آموزش و پرورش کشور برداشته شود.

گفتنی است که در اولین دوره از فراغت این آکادمی، ۱۳۰ دانشجو از رشته های مختلف فارغ التحصیل گردیدند که از آن جمله، ۶۵ تن از آنان خانم‌ها تشکیل میدادند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *