جریان شبنامه های تهدید امیز در هرات چیست ؟

 خبرگزاری خاورمیانه / میز امنیت

خبر و عکس ارسالی اهالی شهرک های بهارستان و خاتم النبیین به خبرگزاری خاورمیانه -حوزه جنوب غرب

افراد وابسته به بعضی از گروه های ذی نفوذ دوران جهاد  برای مردم هرات شبنامه های تهدید آمیز پخش میکنند.

شمار زیادی از مردم ولسوالی گزره که در شهرکهای خاتم النبیین، بهارستان و محمدیه زندگی میکنند؛ از پخش و نشر شبنامه هایی خبر داده اند  . آنان میگویند در دوشب گذشته شماری از افراد مسلح ناشناس به درب خانه های برخی از باشندگان آن مناطق آمده اند و ضمن توزیع شبنامه از انان درخواست جنگ افزار و یا پول نقد کرده اند.

آنان از دولت خواستار این شدند تا به این گونه نا امنی ها خط پایان گذاشته و مانع فعالیت های افراد مسلح غیر مسئول شود.

در همین حال خواستیم با حاجی معروف غلامی، فرمانده ی شورای مجاهدان غرب افغانستان صحبتی را داشته باشیم اما تلاشهایمان نتیجه ای را در پی نداشت.وی از چهره های سرشناس امارت عمومی حوزه ی جنوب غرب بوده و در این اواخر به عنوان فرمانده ی شورای مجاهدین غرب کشور معرفی شده بود.

در همین حال عبدالرئوف احمدی سخنگوی پلیس هرات میگوید: هرگونه نگرانی مردم از زاویه ی امنیت، برای پلیس مهم میباشد و در زودترین فرصت به خواسته های آنان رسیدگی خواهد شد. او بیان میدارد باجگیری ها بیشتر از سوی افرادی صورت میگیرد که منافع خود را در نا امنی ها میبینند و در این وقت نیاز پلیس به همکاری مردم میباشد.

پیش از این در چند ماه قبل دولت محلی هرات از فعالیت های مسلحانه شماری از حلقات غیر مسئول تحت نام ” شورای قوماندانان جهادی غرب افغانستان” ابراز نگرانی کرده بودند. آنان گفته بودند این روند خطری بزرگ برای امنیت هرات میباشد.

در حالی نگرانی ها از افزایش بد امنیتی در ولایت هرات افزایش پیدا میکند که دولت از آمادگی های خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر میدهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *