جان کری: نتانیاهو مرتکب دومین اشتباه بزرگ سیاسی میشود

جان کری وزیر امور خارجه امریکا با انتقاد از مواضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل، مخالفت و کارشکنی های وی بر سر توافق هسته ای با ایران را دومین اشتباه بزرگ سیاسی او خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جان کری روز چهارشنبه در سخنانی خطاب به کمیته روابط خارجی کنگره امریکا گفت: مخالفت های بنیامین نتانیاهو در مورد مذاکرات هسته ای با ایران منجر به جناحی شدن روابط امریکا و اسرائیل شده و تاثیرات مخربی در آینده روابط میان دو کشور خواهد داشت.

وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به این که نتانیاهو در زمان ریاست جمهوری جرج بوش نیز اصرار زیادی برای حمله به عراق داشت، گفت: من منتظر خواهم ماند تا ببینم نتانیاهو در سخنرانی روز سه شنبه چه حرفی برای گفتن دارد.

سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجلس سنای امریکا که به دعوت جان بینر رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان امریکا قرار است روز سه شنبه سوم ماه مارچ (۱۲ حوت) صورت گیرد ، موجب واکنش های گسترده ای از سوی اوباما و سایر مقامات امریکایی شده است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در این باره به نقل از اوباما گفته است: روابط امریکا و اسرائیل نمی تواند و نباید به سطح روابط میان حزب جمهوری خواه امریکا و لیکود اسرائیل تنزل پیدا کند.

شماری از اعضای سنا و نمایندگان مجلس امریکا نیز سفر نتانیاهو به امریکا را بی حرمتی به رئیس جمهوری امریکا دانسته و اخطار کرده اند که به نشانه اعتراض در زمان سخنرانی صحن کنگره این کشور را ترک خواهند کرد.

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما نیز روز چهارشنبه سخنرانی نتانیاهو در کنگره امریکا را اقدامی نادرست و عامل تخریب روابط امریکا و اسرائیل توصیف کرد.

نتانیاهو چندی پیش در یک سخنرانی در بین یهودیان گفته بود: قدرت های بزرگ قول داده بودند که از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای جلوگیری خواهند کرد، اما به نظر می رسد در این مورد تسلیم شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *