جان کری: امریکا در حال فشار بر پاکستان است

جان کریجان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا که برای سفر سه روزه عازم هند شده است می گوید که امریکا در حال فشار بر پاکستان است تا فعالیت پایگاههای تروریستی در این کشور را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر خارجه امریکا تاکید کرده است که او در دیدار با «نواز شریف» صدراعظم  پاکستان خواستار اقدام جدی این کشور در مبارزه با تروریسم شده و باید فعالیت پایگاههای تروریستی در پاکستان متوقف شود.

آقای کری، امروز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه «ای ای تی» در دهلی جدید تاکید کرد که پاکستان باید اقدامات بیشتری برای از بین بردن پایگاههای امن تروریستی و گروه های که در خاک این کشور مشغول به فعالیت هستند، انجام دهد.

وی تصریح کرد این گروهها روابط این کشور با هند و صلح و ثبات افغانستان را تهدید می کند.

وزیر خارجه امریکا با بیان اینکه در دیدار چندی پیش با ‘نوازشریف ‘ خواستار اقدام جدی این کشور برای برخورد با گروهایی مانند شبکه حقانی و لشکر طیبه شده خاطرنشان کرد مبارزه با گروه های تروریستی مانند داعش، القاعده و “جیش محمد” به صورت انفرادی امکانپذیر نیست .

وزیر خارجه امریکا خواستار همکاری بیشتر پاکستان با امریکا برای مبارزه با گروههای تروریستی شد و تصریح کرد امریکا در ماه های اخیر اقدامات علیه گروه های تروریستی را افزایش داده است .

Author

About Author