جان آلن علت ناکامی امریکا در جنگ افغانستان را افشا کرد

جنرال جان آلن، فرمانده پیشین نیروهای امریکایی در افغانستان موجودیت فساد اداری و فعالیت‌ شبکه‌های جرمی را از چالش‌های عمده فرا راه پیروزی امریکا در افغانستان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرمانده پیشین نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که “پناهگاه‌های امن هراس افگنان در خاک پاکستان یکی ازچالش‌های عمده برای امریکا در افغانستان است.

وی تاکید کرده است به باور من تا زمانی که امریکا مساله‌ی فساد اداری و فعالیت‌ شبکه‌های جرمی را حل نکند، هیچگاه در جنگ افغانستان پیروزی نخواهد شد.

جنرال جان آلن خاطرنشان کرده است که گروه طالبان مسلح که در بیشتر مناطق‌افغانستان حضور دارند فعالیت‌هایی را برضد نیروهای امنیتی افغانستان راه اندازی می‌کنند.

جنرال آلن در گفت‌وگو با یک رسانه‌ی امریکایی گفته است: باید از تصمیم جمیز متیس درباره‌ی افغانستان حمایت صورت گیرد و باید به نیروهای امریکایی که قرار است در افغانستان فرستاده شوند صلاحیت بیشتر داده شود.

آقای آلن گفته است: “هر راهبردی که اداره‌ی آقای ترامپ در مورد افغانستان روی دست می‌گیرد، باید یک راهبرد منطقه‌یی باشد که بر اساس رابطه‌ی افغانستان و پاکستان در نظر گرفته شود.

این در حالیست “جان مکین” رئیس کمیته خدمات نظامی سنای امریکا خواستار اعلام یک راهبرد موفقیت آمیز از سوی رئیس جمهور ترامپ در افغانستان شده است.

آقای مکین گفته است که شش ماه از حکومت ترامپ می گذرد، اما هنوز واشنگتن راهبردی که در افغانستان به موفقیت بیانجامد را روی دست ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *