جانسون: اتحادیه اورپا راه هیلتر و ناپلئون را دنبال می کنند

Boris-Johnson-makes-his-speech-at-Tory-Conferenceبوریس جانسون شهردار سابق لندن و از رهبران کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تلاش‌های این اتحادیه را به تلاش‌های «ادولف هیتلر» و «ناپلئون بناپارت» تشبیه کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از رویترز، «بوریس جانسون» در گفت و گو با روزنامه ساندی تلگراف اظهار داشت که دموکراسی در اتحادیه اروپا وجود ندارد و این اتحادیه بدون یک قدرت وحدت بخش، محکوم به شکست است.

وی همچنین گفت که تاریخ اروپا سرشار از تلاش‌های پی در پی برای بازگشت به دوره طلایی صلح و خوشبختی تحت سلطه رومی‌هاست. جانسون ادامه داد «ناپلئون، هیتلر، مردمان متعددی چنین تلاشی کردند و در نهایت با تراژدی تمام شد. اتحادیه اروپا هم تلاشی در همین راستا است که با روش‌های مختلف انجام می‌گیرد.»

شهردار سابق لندن در ادامه گفت مشکل اساسی این است که هیچ وفاداری به ایده اروپا وجود ندارد چون هیچ مرجع قدرت واحدی نیست که همه به آن احترام بگذارند که همین مساله دلیل این خلاء دموکراتیک است.

بر اساس این گزارش، جانسون گزینه احتمالی برای جانشینی ‘دیوید کامرون’ نخست وزیر فعلی انگلیس و چهره شاخص موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

بعد از این اظهارات جانسون، «نایجل فاراژ» رهبر حزب ملی بریتانیا (یوکیپ) گفت که از جانسون برای نخست وزیری انگلستان حمایت می‌کند و وی جانشین خوبی برای نخست وزیر کنونی است.

کمتر از ۶ هفته دیگر و در روز ۲۳ جو مردم انگلستان به پای صندوق‌های رای می‌روند تا به همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا رای موافق یا مخالف بدهند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان که هم‌حزبی بوریس جانسون است تاکید بر ماندن در اتحادیه اروپا دارد و هشدار داده است خروج، این کشور را به شدت متضرر می‌کند.

Author

About Author