جاری شدن سیلاب در شماری از ولایات کشور فاجعه آفرید

منابع محلی در ولسوالی سروبی کابل می گویند که بر اثر سرازیر شدن سیلاب، صدها خانۀ مسکونی ویران شده و ده ها تن از جمله زنان و کودکان، جان باخته و مفقودالاثر می باشند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک تن از باشندگان ولسوالی سروبی به خاور میانه گفت که این سیلاب شدید، در پی باران روز گذشته به وقوع پیوسته و ساحۀ وسیعی از بازار و دست کم چهار قریه را تخریب کرده است.

وی افزود: “طبق آماری که تا ساعت که ما از مناطق مختلف ولسوالی به دست اورده ایم ؛ تا کنون تایید شده که ٩۶ تن از جمله زنان و کودکان را سیلاب با خود برده است.”

تا کنون جسد ۴٠ تن پیدا شده و مردم در تلاش یافتن دیگر افراد ناپدیده شده می باشند.

الله محمد منشی شورای محلی سروبی گفت که میزان تخریب و تلفات ناشی از سیلاب، زیاد است.

وی به پژواک گفته که که ده ها خانه و صدها جریب زمین زراعتی، تخریب شده و شفاخانۀ مرکزی سروبی نیز به شدت آسیب دیده است.

 این در حالیست  که محمد داود یک تن از ساکنان ولسوالی خاک جبار کابل نیز گفته که در منطقه چلاو این ولسوالی ۱۵ عضو یک خانواده بر اثر سرازیر شدن سیلاب جان باخته اند.

قیس حسن، نماینده مردم کابل در ولسی جرگه وضعیت مناطق سیلاب زده را بسیار بد توصیف کرد.

وی که برای بازدید از مناطق سیلاب زده به ولسوالی سروبی رفته است، گفت که مردم به کمک های عاجل غذایی و صحی ضرورت دارند و دولت باید در زمینه کمک رسانی به مردم به سرعت اقدام کند.

دایم کاکر رئیس عمومی اداره آمادگی مبارزه با حوادث می گوید که طبق اطلاعات منابع مردمی، شمار تلفات و تخریب این سیلاب زیاد است و ما هم اکنون با یک تیم کمک رسان، به سوی سروبی در حرکت هستیم؛ اما آمار اولیه نشان می دهد که ٨ تن تا کنون جان باخته و شمار زیادی ناپدید هستند.

به گفتۀ کاکر، دست کم ۴٣٠ خانه و دکان در بازار و چند قریۀ سروبی تخریب شده است.

بر پایۀ اطلاعات وی، سیلاب در ولسوالی سرخرود ننگرهار و برگمتال کنر نیز خسارات زیادی به بار آورده؛ اما جزئیات آن مشخص نیست.

مسئولین ولایت ننگرهار میگویند که بر اثر سیلاب، ١٠ نفر جان باخته، شماری از مردم لادرک هستند و خسارات زیادى نیز به مردم وارد شده است.

این در حالیست که از ولسوالی شهرستان  ولایت  دایکندی نیز گزارشها حاکی از آنست که سیل در این ولسوالی نیز خسارات مالی و جانی را به بار آورده است  که امار دقیق در این زمینه وجود ندارد .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *