ثبت نام مهاجرین افغان در ایران و پاکستان برای ادای حج آغاز می شود

وزیر امور مهاجرین اعلام کرد که به زودی ثبت نام مهاجرین افغان در ایران و پاکستان برای ادای مناسک حج امسال آغاز می گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “سیدحسین عالمی بلخی” وزیر امور مهاجرین وعودت کنندگان در ملاقاتش با نمایندگان مهاجرین افغان مقیم ایران گفت که در سال جاری سهمیه مهاجرین برای ادای مناسک حج مشخص شده و ثبت نام مهاجرین در ایران و پاکستان آغاز می شود.

در این نشست که بعد از ظهر امروز دوشنبه ۱۸ ثور دایر شده بود، رئیس پلان و پالیسی وزارت حج و اوقاف نیز حضور داشت و نمایندگان مهاجرین افغان مشکلات مهاجرین را در ایران با وزیر امور مهاجرین در میان گذاشتند.

وزیر امور مهاجرین در مورد سهمیه مهاجرین برای ادای مناسک حج گفت که در این خصوص طی دوسال مذاکرات اش با وزارت امور مهاجرین موفق شده است تا در سال جاری سهمیه مهاجرین را بر اساس ولایات شان در وزارت حج و اوقاف مشخص ساخته و در سال جاری مهاجرین می توانند برای ادای حج به عربستان سعودی اعزام گردد.

به گفته وی ثبت نام مهاجرین برای زیارت بیت الله شریف به زودی در نمایندگی های وزارت امور مهاجرین آغاز و لیست داوطلبان جهت قره کشی به وزارت حج و اوقاف فرستاده خواهد شد.

همچنان وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان به مهاجرین وعده سپرد که موضوعات تمدید اقامات خانواده ها، توزیع گواهینامه برای مهاجرین در ایران و هزینه بلند بیمه را برای مهاجرین در ایران با مقامات آن کشور در میان خواهد گذاشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *