تینج : حلقاتی در حکومت تلاش دارند که ولایت فاریاب را به دشمن واگذار کنند

در پی نگرانی‌های زیادی از سوی باشنده گان ولایت های شمالی کشور در حصه افزایش نا امنی‌ها و بیشتر شدن فعالیت گروه‌های هراس افگن در این بخش ها، بشیر احمد تینج نماینده مردم ولایت فاریاب در مجلس نماینده گان می‌گوید: «حلقاتی در حکومت به شدت در تلاش اند تا شمال افغانستان به خصوص ولایت فاریاب را به دشمن واگذار کنند.»

این نماینده مردم فاریاب می‌گوید، «بد امنیتی در ولایات فاریاب، جوزجان و سرپل به طور بی‌سابقه در حال افزایش است، حضور گروپ‌های هراس افگن به ویژه داعش در حال گسترده شدن استند، مناطق مهم ولایات سقوط نموده است.»

آقای تیینج می‌افزاید، حکومت درین باره بی‌تفاوت و بی برنامه است و در مورد سرنوشت این ولایت‌ها و مردمان آن هیچ‌گونه احساس مسئولیت نمی‌کند.

درحالی نماینده مردم فاریاب در مجلس نمایندگان نگرانی‌هایش را از این ناحیه بیان می‌کند که بخش بزرگی از ولایت های شمالی افغانستان دست‌خوش نا امنی های گسترده است و حتی طالبان مسلح بر دو ولسوالی (دهنه‌غوری در بغلان و کوهستانات در سرپل) بگونه کامل حکم می‌رانند و برعلاوه آن ده ها قریه را در کنترول خود دارند.

بر اساس گفته‌های تیینج، گروه تروریستی داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، زنانی را که شوهران شان شهید شده اند به زور به افراد خود به زنی می‌گیرند.

پیش ازین منابع در ولسوالی درزاب و قوش‌تپه از مسدود شدن مکاتب، تاراج تجهیزات مکاتب و سرقت بیش از ۸ صد رأس مواشی باشنده گان ولسوالی درزاب ولایت جوزجان از سوی جنگجویان گروه تروریستی داعش خبر دادند و مقام های دولتی نیز این موضوع تایید کرده اند.

از سوی دیگر شاهراه ولایت فاریاب به شدت نا امن است و در سال روان خورشیدی طالبان مسلح شماری ازمسافران را از موتر پایین آورده و همچنان بارها این شاهراه را بروی ترافیک بسته کرده اند.

محراب الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *