تیم ملی فوتبال ۱۵ سال افغانستان، تحت حمایت ریاست اجرائیه قرار گرفت

بعد از کسب افتخار و قهرمانی تیم ملی فوتبال ۱۵ سال افغانستان در اولین دوره مسابقات قهرمانی زون مرکز آسیا، داکتر عبدالله عبدالله در دیدار با ملی‌پوشان این تیم، وعده سپرد که این تیم تحت حمایت ریاست اجرائیه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه، ملی‌پوشان تیم ملی ۱۵ سال افغانستان و هیئت همراه آنها صبح امروز (۲۰سرطان) مهمان رئیس اجرائیه بودند.

در این دیدار ابتدا سید هادی کاظمی، سرمربی تیم ملی ۱۵ سال افغانستان در مورد سفر به تاجیکستان و قهرمانی این تیم صحبت کرده و گفت :«این قهرمانی کوچک‌ترین، تحفه‌ای است که این تیم برای ملت افغانستان آورده است.»

وی اظهار داشت که مشکلات این تیم زیاد بوده و ملی‌پوشان با دست خالی و بدون سفر خرج و عصریه در مسابقات حاضر شده و بهترین بازی‌ها را انجام دادند که نتیجه آن، قهرمانی بود.

در عین حال، محمد یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان در صحبتی اظهار داشت که این نهاد با تلاش شبانه‌روزی و با تحمل مشکلات، تیم ملی ۱۵ سال را به مسابقات فرستاده و قهرمانی به دست آوردند.

کارگر ضمن شکایت از مداخله برخی از نماینده‌گان مجلس در امور فوتبال ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که این مداخلات می‌تواند زمینه تعلیق فوتبال را به وجود آورد.

در عین حال، داکتر عبدالله به ملی‌پوشان ۱۵ سال کشور گفت :«ما آگاه هستیم که شما تحت چه شرایط و با چه امکانات و تسهیلاتی، به کشور و مردم خویش قهرمانی آوردید.»

وی وعده سپرد که تا رفع بنیادی مشکلات مالی فدراسیون فوتبال، مصارف تیم ملی فوتبال ۱۵ سال کشور را ریاست اجرائیه بر عهده خواهد گرفت.

رییس اجرائیه، با اشاره به دست‌آوردهای فوتبال افغانستان گفت که فدراسیون فوتبال از اعتبار بالایی در فیفا برخوردار می‌باشد.

عبدالله همچنان گفت که با وزرات معارف دربارۀ مشکلات بازیکنان تیم ملی فوتبال ۱۵ سال در مورد غیرحاضری‌شان در درس‌ها صحبت می‌کند تا ملی‌پوشان بتوانند با خیال راحت و آرامش روحی به رقابت‌های بیرونی بپردازند.

وی خطاب به بازیکنان تیم ملی ۱۵ سال گفت :«جایگاه شما در قلب مردم افغانستان است و مردم پس از قهرمانی شما احساسات خویش را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به گونۀ گسترده تبارز دادند.»

گفتنی است که تیم ملی ۱۵ افغانستان در اولین دوره مسابقات این رده سنی در زون مرکز آسیا با سه پیروزی و یک شکست به مقام قهرمانی دست یافت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *