تیم ملی”کورش” با کسب دو مدال برنز به کشور برگشت

تیم ملی کورش افغانستان با کسب دو مدال برنز در نهمین دور مسابقات های جهانی این رشته  امروز به کابل برگشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رقابت های جهانی در رشته “کورش” با اشتراک هشتاد و چهار کشور جهان در شهر استامبول ترکیه برگزار شده بود.

در این رقابت ها تیم ملی کورش کشورمان با حضور سه ورزشکار و یک هیات حضور یافتند که در اخیر الیاس و اکرام با شکست حریفان شان دو مدال برنز را برای افغانستان به ارمغان آوردند.

گفتنی است که نهمین دور مسابقات جهانی که از سیزده تا شانزده ماه جاری میلادی در استانبول تریکه برگزار شده بود افغانستان دومین حضور خود در این مسابقات را تجربه کرد.

همچنین رقابت های انتخابی تکواندوی معارف کشور (امروزشنبه ۳۰ قوس) با اشتراک بیش از دو صد ورزشکار در سالون تکواندو کمیته ی ملی المپیک در کابل برگزار شد.

این رقابت ها تا سه روز دیگر ادامه می یابد که بیش از شانزده لیسه پسران در این مسابقات حضور دارند.

در پایان این رقابت ها در چهار رده سنی، سی و دو چهره برتر به تیم انتحابی تکواندو معارف انتخاب می شوند.

از سویی هم ورزشکاران اسکیت، با راه اندازی نمایشات ورزشی از چهارمین سالروز ایجاد تالار اسکیت در چارچوب کمیته المپیک کشور گرامیداشت کردند.

در این همایش که در تالار ورزشی اسکیت برگزار شده بود رئیس تربیت بدن، سپورت و کمیته ی ملی المپیک، هیات رهبری این ریاست وشماری از کودکان که در جاده های کابل مصروف کار های شاقه هستند  با راه اندازی نمایشات ورزشی از چهارمین سالروز ایجاد تالار اسکیت تجلیل کردند.

این تالار چهار سال پیش به همکاری کشورهای، دنمارک، سویدن و آلمان در مقر  ریاست تربیت بدنی و سپورت کمیته ی ملی المپیک اعمار شده است.

گفتنی است که تااکنون بیش از ۱۱۰۰ دانش آموز در بخش های قرآن کریم، کمپیوتر، لسان انگلیسی، سواد آموزی، اسکیت، کوه نوردی در این کمیته آموزش دیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *