تیم بازرسی سازمان ملل از دمشق خارج و هیأت ایرانی وارد سوریه شد

تیم برسی سازمان ملل متحد پس از انجام مأموریتشان، محل اقامت خود را در پایتخت سوریه ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خروج بازرسان از محل اقامت خود در دمشق درحالی است که “مارتین نسرکی” سخنگوی سازمان ملل متحد دیروز اعلام کرده که تیم بازرسان جمع آوری نمونه ها و مدارک حادثه ۲۱ اگوست را به پایان رسانده و دمشق را ترک می کنند.

وی افزود: نمونه ها در آزمایشگاه هایی مشخص بررسی می شود و بدون شک همه تلاشها بر این است که این بررسی ها به سرعت صورت گیرد، سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد: قبل از هرگونه نتیجه گیری در خصوص این حادثه (ادعای حمله شیمیایی به حومه دمشق)، باید بررسی همه اطلاعات به دست آمده و از جمله آنها نمونه های جمع آوری شده به پایان برسد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به اعضای دائم شورای امنیت اعلام کرد که تحلیل و بررسی نمونه های جمع آوری شده از سوی کارشناسان، دو هفته طول خواهد کشید.

بازرسان سازمان ملل متحد دوشنبه گذشته با موافقت دولت سوریه، بازرسی از مناطق مورد ادعا را آغاز کردند، همزمان با ورود بازرسان سازمان ملل متحد به سوریه، حامیان گروه های مسلح با هماهنگی رسانه های وابسته خبرهایی را در خصوص حمله شیمیایی نزدیک دمشق منتشر کردند.

درحالیکه هنوز هیچ گزارشی از سوی بازرسان سازمان ملل درمورد این ادعاها منتشر نشده و دولت سوریه نیز با ورود بازرسان به منطقه مورد ادعا موافقت کرد، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها حملات رسانه ای و فشارهای سیاسی گسترده ای را به هدف تحریک افکار عمومی برای اقدام نظامی گسترده علیه سوریه آغاز کرده اند.

در همین حال “علاء الدین بروجردی”  رئیس کمیسنون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پارلمان ایران  در رأس هیأتی پارلمانی رهسپار پایتخت سوریه شد، این هیأت پارلمانی به ریاست “علاء الدین بروجردی” رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، برای گفت و گو با مسئولان سوری راهی دمشق شده است.

به عقیده ناظران، با توجه به اینکه مخالفان مسلح با وجود پشتیبانی گسترده مالی، لجستیکی و تسلیحاتی نتوانسته اند نظام سوریه را به دلیل حمایتهای مردمی و ارتش از این نظام سرنگون کنند، اکنون غرب در تدارک بهانه ای برای حمله به سوریه است، ماجرایی که یاد آور بهانه تراشی های قبلی برای حمله به عراق است؛ جنگی که به بهانه نابود کردن سلاح کشتار جمعی در عراق آغاز شد و سرانجام چند سال بعد از لشکر کشی به این کشور و کشتار شمار بسیاری از مردم، اعلام شد که گزارشها در خصوص این سلاح اشتباه بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *