تکمیل پروژه بندسلما از اولویت های کاری حکومت است

رئیس جمهوری جدید افغانستان، تکمیل پروژه بند سلما در ولایت هرات را از اولویت های کاری حکومتش خوانده و تاکید کرده است این پروژه نشانه مهم بازسازی در ولایت هرات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پروژه بند سلما از بزرگ‌ترین برنامه های زیربنایی در ولسوالی چشت ولایت هرات در غرب افغانستان است که حدودا ۸۰ در کار آن صورت گرفته است.

بر اساس گفته های مقامات محلی، با تکمیل شدن این پروژه بیش از ۴۲ مگاوات برق مورد نیاز هرات و ولایات همجوار آن تامین خواهد شد و از طرف دیگر بیش از ۲۰۰ هزار جریب زمین تحت آبیاری قرارخواهد گرفت.

دکتر “اشرف غنی احمدزی” دیروز (سه شنبه) از طریق ویدیو کنفرانس، مشکلات مردم ولایت هرات را در عرصه های اقتصادی و تعلیمی از زبان بزرگان و متنفذین آن ولایت شنید.

بزرگان هرات در این ویدیو کنفرانس، خواستار تکمیل پروژه فرودگاه بین المللی هرات، خط آهن، دانشگاه هرات، جاده حلقوی، جاده های فرعی آن ولایت به ولسوالی ها، بهره برداری بند سلما و مبارزه جدی علیه فساد شدند.

همچنین در ویدیو کنفرانس، مسئولین وزارت های فواید عامه، صحت عامه، مبارزه علیه مواد مخدر، ترانسپورت، شرکت برشنا و بعضی ادارات دیگر در مورد کار های مربوطه شان، معلومات دادند.

“رئیس جمهور” در پاسخ به خواستهای مردم هرات گفت که این ولایت را به چهارراه ترانزیتی و پل “ارتباطی در آسیا” تبدیل خواهد کرد.

آقای احمدزی، نقش بزرگان و جامعه مدنی هرات را در زمینه مبارزه جدی با فساد، ارزنده خواند و تاکید نمود که اعمار بند سلما از اولویت های کاری حکومت جدید است و این بند نشانه مهم بازسازی هرات خواهد بود.

رئیس جمهور “احمدزی”  نقش شرکت های خصوصی را در رشد انکشاف اقتصادی افغانستان مهم خواند و خواستار همکاری آنان با دولت شد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *