تکذیب مذاکره آمریکا و روسیه برای تدوین قانون اساسی سوریه

0,,19137962_303,00سخنگوی زوارت خارجه امریکا اخبار منتشر شده مبنی بر مذاکرات میان واشنگتن و مسکو برای تدون پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: مذاکرات میان وزرای خارجه روسیه و آمریکا درباره مذاکرات سوریه و دست‌یابی به مکانیزمی مناسب درباره انتقال سیاسی ادامه دارد.

وی گزارشات منتشر شده درباره مذاکرات جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، ‌وزیر خارجه روسیه در خصوص تدوین پیش‌نویس قانون اساسی پیش از تشکیل هیات دولت انتقالی را تکذیب کرد.

اخیرا دیپلمات‌های غربی و روسی اعلام کرده بودند که مسکو و واشنگتن در تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پیشتر سازمان ملل نقشه راهی را برای سوریه ترسیم کرده بود که شامل انتقال سیاسی ظرف شش ماه و تدوین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات ظرف ۱۸ ماه است.

دور جدید مذاکرات صلح سوریه روز چهارشنبه در ژنو آغاز شده و استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه پیشنهاد هیات دولت این کشور را به هیات مخالفان ارائه کرد. این پیشنهاد شامل ابقای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در قدرت با اختیارات محدود و تعیین سه نماینده از مخالفان برای وی است اما مخالفان سوریه با این پیشنهاد مخالفت کردند.

اسعد زعبی، رئیس هیات مخالفان سوریه مدعی شد: دولت سوریه می‌خواهد این پیام را بدهد که خواهان مذاکرات برای رسیدن به توافق صلح در ژنو نیست و برای راهکار نظامی پس از حمله‌ای که به حلب انجام داد تلاش می‌کند.

Author

About Author