تکذیب ابتلای نیمی از نیروهای امنیتی به کرونا

نهادها و ادارات امنیتی کشور گزارش‌ درباره ابتلای ۵۰ درصد از نیروهای امنیتی به ویروس کرونا را تکذیب کرده و شایعه دانستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه امریکایی نیویارک تایمز در گزارشی ادعا کرده بود که بیش از ۵۰ درصد نیروهای امنیتی افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌ اند.

بر اساس این گزارش که به باور وزارت دفاع امریکا نشر شده، این مساله سبب شده است تا «آموزش و عملیات» مشترک نیروهای خارجی و افغانستان متوقف شود.

اما نهادهای امنیتی به شمول وزارت دفاع ملی، ریاست امنیت ملی و وزارت داخله با نشر یک اعلامیه مشترک ابتلای نیمی از نیروهای امنیتی به کرونا را تکذیب کرده و گفته اند این گزارش را مورد ارزیابی قرار داده ‌اند.

در این اعلامیه مشترک آمده است که براساس ارزیابی‌ های انجام شده، «آمار ارائه شده در گزارش متذکره مبنی بر مصاب‌ شدن ۵۰ درصد نیروهای امنیتی و دفاعی به ویروس کرونا صحت ندارد.»

به نقل از اعلامیه؛ رهبری نهادهای امنیتی، پیش از شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه مورد نیاز و عملی را در تمام مراکز و مقر عملیاتی و حمایتی نیروهای امنیتی روی دست گرفته‌ اند.

در بخشی از اعلامیه آمده است که در کنار بررسی اقدامات انجام شده و با گذشت چند ماه پس از شیوع ویروس کرونا، نیروهای امنیتی در معرض کمترین آسیب ابتلا به کرونا قرار دارند.

نهادهای امنیتی تاکید کرده اند که نیروهای امنیتی به شکل مداوم با ماموریت حمایت قاطع در تعامل است و همکاری در سطوح مختلف و به خصوص در بخش‌ های آموزش و مشورت با حفظ تمام تدابیر صحی برای تامین امنیت، صلح پایدار و شکست و نابودی تروریستان ادامه خواهد داشت.

این نهادها معلومات مشخص و آمار دقیق از شمار مبتلایان نیروهای امنیتی به کرونا معلومات نداده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *