تونل‌های فرضی حزب‌الله خواب از چشمان اسرائیل ربوده

روزنامه اسرائیل “معاریو” نوشت، اهالی شهرک‌های اسرائیل ‌نشین در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، با هزینه شخصی خود تصمیم به یافتن “تونل”های حزب الله گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اهالی شهرک های مزبور به ویژه شهرک زرعیت در مرز کشور لبنان ادعا می کنند که شبها صدای حفاری در زیر خانه هایشان می شنوند، در حالی که ارتش اسرائیل وجود چنین تونل هایی را تکذیب نموده است. به همین دلیل اهالی “زرعیت” تصمیم گرفتند بدون کمک خواهی از ارتش شرکت های حفاری به منظور یافتن دهانه تونل های مزبور را به استخدام در آورند.

این روزنامه افزود، این اقدام شهرک نشینان، خودجوش و با هزینه شخصی است.

یوسی ادونی رییس کمیته شهرک زرعیت گفت، کمیته در این زمینه تصمیم گرفته و تدابیر لجستیکی اولیه را به منظور یافتن تونل آغاز کرده است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرنوت نیز به نقل از منابع امنیتی بلندپایه اسرائیلی نوشت، تونل های حماس در نوار غزه در مقایسه با تونل های حزب الله لبنان، “بازیچه کودکان” است.

رونی دانیل تحلیلگر نظامی شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت که ارتش اسرائیل در هفته های گذشته تلاش برای یافتن تونل در مرز شمال اسراییل از ترس حفر تونل توسط حزب الله لبنان میان جنوب این کشور با رژیم اسرائیل را آغاز نموده است.

وی مدعی شد، ارتش پس از یافتن تونل ساخته شده توسط گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس در شهر خان یونس در جنوب غزه اقدام به جست و جو برای یافتن تونل ها نمود چه اینکه حزب الله می تواند تونل هایی حفر کند که به اعماق خاک “اسرائیل” برسد، به ویژه که تونل هایی میان مناطق مختلف جنوب لبنان حفر نموده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *