توفان شدید ویتنام و فیلیپین را تهدید می‌کند

توفان شدید فیلیپین که منجر به تلفات و خسارات بسیاری شده است هم اکنون در حال نزدیک شدن به ویتنام است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رویترز، توفان فیلیپین که منجر به جاری شدن سیل و رانش زمین شده است، تاکنون بیش از ۲۳۰ کشته برجای گذاشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که توفان پس از ویرانی هایی که در فیلیپین برجای گذاشت، هم اکنون به سمت ویتنام در حرکت است؛ به همین دلیل مقامات ویتنام در حال آماده سازی اقدامات لازم برای انتقال یک میلیون نفر از مردم از مناطق پرخطر هستند.

توفان که تلفات و خسارات مالی و جانی فراوانی به مردم فیلیپین در آستانه کریسمس وارد کرد، در اواخر امروز (دوشنبه) وارد ویتنام می‌شود.

کمیته پیشگیری از حوادث ویتنام اعلام کرد ۷۴۰۰ نفر از مردم از مکانهای آسیب پذیر به جایگاه های امن منتقل شده اند. مقامات همچنین آماده انتقال یک میلیون نفر از مردم هستند. مدارس بخش‌های جنوبی ویتنام هم امروز (دوشنبه) در پی هشدار برای تخلیه تعطیل شده است.

ویتنام همانند فیلیپین تاکنون توفان‌های بسیاری را شاهد بوده است. توفان تمبین شانزدهمین توفان بزرگی خواهد بود که در سال جاری میلادی ویتنام را در می نوردد. آمارهای رسمی حاکی از آن است که توفان ها و بلایای طبیعی تاکنون به کشته و ناپدید شدن ۳۹۰ نفر در این کشور منجر شده است. در سال ۲۰۱۳ هم توفان سهمگین هایان در مرکز فیلیپین حدود ۸۰۰۰ کشته برجای گذاشت و حدود ۲۰۰ هزار خانواده را آواره کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *