توفان دیروز در شمال افغانستان خسارات مالی و جانی برجا گذاشت

بعد از ظهر روز گذشته (۲۵میزان) ولایت های شمالی کشور شاهد آغاز توفان همراه با خاک غلیظ بودند، این توفان از ولایت های فاریاب و جوزجان شروع و تا ولایت های تخار و بدخشان رسیده است.
بر اساس معلومات تاریکی هوا که برخواسته از توفان و خاکباد بوده، حوادث ترافیکی را در پی داشته است، همچنان پس از آغاز توفان برق قطع شده و رفت و آمد ترافیک در این ولایت‌ها مختل گردیده است.
ذبیح امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت، توفان حوالی ساعت ۴:۳۰ عصر روز سه شنبه به این ولایت رسید و دو رویداد ترافیکی گزارش شده است. به گفته او این رویداد ها تلفات جانی نداشته و اما خسارات مالی بر جا مانده است.


همچنان گفته میشود در ولایت جوزجان؛ در پی یک رویداد ترافیکی که در اثر تاریکی شدن هوا در پی توفان رخ داده است، یک تن کشته و ۳ تن دیگر زخمی شده است.
بر اساس گزارش ها، در اثر این توفان سهمگین خیمه های آواره های فاریاب در شهر مزار شریف ویران شده اند.
نیمه های شب گذشته عبدالباسط عینی ریس احیا و انکشاف دهات بلخ به ساحه رفته بود و به رسانه‌ها گفته که خیمه نیشینان در جاهای امن تری مانند مکاتب، مساجد و سایر مکان‌های عمومی انتقال داده شده اند.
این توفان و خاکباد ولایت های فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان، بغلان، کندز، تخار و بدخشان را پیموده است.
گفته میشود با گذشت حدود بیشتر از ۱۰ ساعت در شماری ازین ولایت ها از شدت توفان کاسته شده است؛ اما هنوز(ساعت ۱۱قبل از ظهر چهارشنبه) هوای ولایت شمال‌شرقی مانند؛ بغلان، کندز، تخار و بدخشان آلوده و تاریک است.
محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *