توصیه کرزی به کاربران شبکه های اجتماعی در افغانستان

حامدکرزی رئیس جمهوری افغانستان، از رسانه های جمعی و کاربران شبکه های اجتماعی این کشور خواسته تا از نشر مطالب آزاردهنده که باعث ایجاد تفرقه میشود، دوری کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهوراز رسانه های جمعی بخصوص کاربران شبکه های اجتماعی انترنتی و جوانان کشور خواست تا از این وسایل برای نشر مطالب و مواد آموزنده و اطلاعات سالم استفاده کنند.

حامدکرزی خطاب یه جوانان و اصحاب رسانه ها تاکید کرده که از مواد و تصاویر آزاردهنده که باعث ایجاد تفرقه خاصتاً بین جوانان می شود، دوری کنند.

رئیس جمهور کشور در بیانیهء پانزده روزه رادیویی خویش، از کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، تیوتر، وبلاک ها و صفحات انترنتی نام برده و از کاربران این شبکه ها خواسته تا آداب و عفت کلام، احترام به ارزشهای ملی و اجتماعی را همواره مدنظر داشته، از هتک حرمت و تجاوز به آزادی ها و حریم شخصی هموطنان جداً پرهیز نمایند.

رئیس جمهور کشور با اشاره بر اینکه افغانستان یک جامعه اسلامی و سنتی است، خاطر نشان کرد که باید در چنین جوامع احترام به حقوق همدیگر و رعایت اخلاق اسلامی و اجتماعی در همه امور یک اصل اساسی و مهم شمرده شود.

رئیس جمهور همچنان از جوانانی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند خواست تا با خوش گفتاری و جملات پسندیده با هم تبادل نظر نموده و در تقویت وحدت ملی و ازرشهای اسلامی و فرهنگی کشور بکوشند.

حامد کرزی تصریح کرد که دولت افغانستان در بیشتر از یک دهه گذشته مطابق احکام قانون اساسی و قوانین نافذه کشور از آزادی بیان، مطبوعات، رسانه های صوتی و تصویری قاطعانه دفاع کرده و آزادی بیان را پایدار و استوار نگهداشته است.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت رسانه های جمعی در بهبود جامعه و نزدیکی مردم با همدیگر، گفت: همفکری، اتحاد و همدستی جوانان کشور سرمایه بزرگی است که ما را در تعمیر مادی و معنوی جامعه نسبت به هر وسیله دیگر یاری رسانده می تواند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *