توصیه جدی و تازه؛ برای زندگی با «کرونا» آماده باشید

ویروس کرونا به زودی از بین نمی رود و شهروندان افغانستان و نهادهای دولتی باید زندگی شان را با شرایط «کرونا» برنامه ‌ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بر خلاف انتظارها و بر اساس تحقیقات علمی تازه، بیماری کرونا به زودی از بین نمی رود و مردم در سراسر جهان ناچار هستند همراه با آن زندگی کنند.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، در نشست خبری امروز (۲۲ثور) اظهار داشت که ویروس کرونا به زودی رفتنی نیست.

به گفته وی، برای جلوگیری از تاثیرات منفی و اجتماعی ویروس کرونا بر جامعه، باید زند‌گی همراه با «کرونا» به یک نورم تبدیل شود.

مجروح افزود که باید در شرایط همراه با کرونا، محیط تجارت، آموزش و کار ادامه یابند؛ اما با شرایط خاص.

معین وزارت صحت عامه، از نهادهای آموزشی و تحصیلی خواست تا آرام آرام برای از سرگیری آموزش برنامه ‌ریزی کنند و در زمان و محیط آموزشی شان، تمام تدابیر صحی را در نظر بگیرند.

وی به نمایندگی وزارت صحت عامه از همه مردم خواست که با توجه تحقیقات تازه، همچنان کرونا را جدی گرفته و مسایل بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی را مراعات کنند.

به باور وی، فراهم شدن کار و بار و آموزش، به معنی برداشتن قرنطین نیست.

وزارت صحت عامه در حالی هشدار تازه و جدی را برای مردم می دهد که شمار مبتلایان به این بیماری در کشور تا امروز به چهار هزار و ۶۸۷ نفر رسیده و کابل در صدر شهرهایی است که بیشترین مبتلا را دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *