توافق پاکستان و امریکا برای تامین امنیت مرز افغانستان

مقامات پاکستانی اعلام کردند که کشورپاکستان با ایالات متحده امریکا بر سرحفظ و تامین امنیت مرزهای افغانستان با پاکستان توافق کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سفیر پاکستان در امریکا گفته است که امریکا و پاکستان برای ادامه همکاری اطلاعاتی اسلام آباد- واشنگتن و تلاش دو کشور برای برقراری امنیت در مرز افغانستان توافق کردند.

عباس جیلانی سفیر پاکستان در امریکا روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «جیو» تاکید کرده که همکاری اطلاعاتی بین واشنگتن و اسلام‌آباد ادامه دارد و ارتش پاکستان برای سرکوبی تروریست‌ها به همکاری با امریکا ادامه می‌دهد.

 وی افزود: پاکستان و امریکا برای حفظ امنیت در مرز افغانستان با پاکستان با هم به توافق رسیده‌اند.

جیلانی خاطر نشان کرد: پاکستان از همان ابتدا دخالتی در نحوه برگزاری انتخابات در افغانستان نداشت و انتخاب رئیس‌جمهور را به مردم این کشور سپرد که امریکا و سایر کشورها نه تنها این موضوع را تأیید می‌کنند بلکه از عملکرد پاکستان ابراز تشکر کرده‌اند.

جلیل عباس جیلانی عنوان کرد: پاکستان تا ماه آینده می‌تواند بیش از ۳۰۰ میلیون دالر از بانک آسیایی و صندوق بین‌المللی پول دریافت کند که دریافت این مبلغ باعث استحکام اقتصادی پاکستان می‌شود.

به باور کارشناسان، گرچه خروج نیروهای نظامی از خاک افغانستان امری نیازمند هزینه و زمان می‌باشد، لیکن بیرون بردن تدارکات ناتو و نیروهای امریکایی از خاک پاکستان امری حیاتی برای واشنگتن است که علاوه بر هزینه و زمان زیاد نگرانی‌های امنیتی خاص خود را نیز در پی دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *