توافق هیأت های دولت افغانستان و طالبان روی ایجاد دفتر طالبان در قطر

خبرگزاری رویترز از توافق هیات های دولت افغانستان و طالبان برای گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده است.

خبرگزاری رویترز از توافق هیات های دولت افغانستان و طالبان برای گشایش دفتر سیاسی طالبان در قطر خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رویترز در گزارشی گفته است که هیات دولت افغانستان و نمایندگان طالبان که در نشستی دو روزه در مورد راه های حل بحران افغانستان در قطر شرکت کرده بودند، در مورد بازگشایی دفتر سیاسی طالبان در دوحه توافق کرده اند.

اخیرا کنفرانس دو روزه در مورد راه های حل بحران افغانستان از سوی نهادی موسوم به «نهاد پگواش» در شهر «الخور» قطر برگزار شده بود که در آن بیش از چهل تن به نمایندگی از طالبان، دولت افغانستان و سازمان ملل متحد شرکت کرده بودند.

پیش از این گزارش می شد که طرفین در این کنفرانس به توافق مشخصی در مورد پروسه مصالحه دست نیافته اند.

نمایندگان طالبان در این کنفرانس بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان، از بین بردن لیست سیاه سازمان ملل متحد در مورد گروه طالبان و تغییر قانون اساسی افغانستان تاکید کرده بودند. نماینده طالبان در سخنرانی اش در این کنفرانس دولت افغانستان را متهم به عدم صداقت و اراده سیاسی در پروسه مصالحه کرد.

همچنان آنها گفته بودند تا زمانیکه آنها پاکستان و یا دیگر کشور خارجی را طرف اصلی گفتگوهای صلح بدانند، صلح به نتیجه ای نمی رسد.

خبرگزاری رویترز همچنان در این گزارش از قول یک عضو هیات طالبان در این کنفرانس گفته است که نمایندگان دولت افغانستان و طالبان در این کنفرانس دیدار مستقیم داشته و در مورد راه های رسیدن به صلح صحبت کرده اند.

در این کنفرانس نمایندگانی از اعضای شورای عالی صلح و از جمله قیوم کوچی کاکای رییس جمهور غنی نیز اشتراک کرده بودند و براساس گزارش رویترز در گفتگوی مستقیم با نمایندگان طالبان حضور داشته اند.

Author

About Author