توافق ملاعمر و اشرف غنی برای از سرگیری مذاکرات در کابل

یک نماینده رهبر گروه طالبان افغانستان در اسلام آباد گفته است که “ملا محمد عمر” رهبر این گروه با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در باره از سرگیری و آغا مذاکرات صلح در کابل به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قاری دین محمد نماینده “ملا محمد عمر” رهبر گروه طالبان افغان در نشست با سران دولت در “اسلام‌آباد” پاکستان شرکت کرده و گفته است که انتظار داریم مذاکرات صلح یک هفته دیگر در کابل آغاز شود.

 قاری دین محمد در گفت‌وگو با رسانه ها تایید کرده است که ملاعمر به آغاز مذاکرات با “محمد اشرف‌غنی” رییس جمهور افغانستان در کابل توافق کرده است.

این نماینده ملا محمد عمر رهبر طالبان افغان تاکید کرده است که در حال آماده کردن فهرست اسامی کسانی است که قرار است از سوی طالبان درمذاکرات صلح به کابل بیایند.

همچنین آقای دین محمد افزوده است که پاکستان در آغاز مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان نقش حمایتی دارد و دیگر ابعاد این مذاکرات نیز اکنون باید مخفی باشد.

قاری دین محمد می گوید که طالبان در طول سال‌های گذشته که همواره درگیر جنگ بوده‌اند، خسته شدند و اکنون با مصالحه با کابل سهمی در دولت افغانستان خواهند داشت.

برگزارش ها قاری دین محمد با مقام‌های پاکستانی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح نشست مخفیانه داشته و پس از آن به قطر سفر کرده است.ش

Author

About Author