توافق مقامهای افغان و پاکستان روی یک طرح جامع در باره مهاجرین

مقام های وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان و پاکستان روی یک طرح جامع در باره حضور و عدم حضور مهاجرین افغان در پاکستان  به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان در راس یک هیات عالیرتبه جهت رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان در پاکستان، به اسلام آباد سفر کرده است.

آقای بلخی در این سفر ضمن دیدار با مقامات دولت پاکستان با نمایندگان وشماری از مهاجرین افغان نیز دیدار کرده است.

وزیر مهاجرین کشورمان همراه با وزیر سرحدات پاکستان روز دوشنبه از اسلام آباد به ایالت خیبر پشتونخوا در شهر پیشاور که بیشترین مهاجرین افغان در این ایالت زندگی دارند، سفر نمود و با احمد خان عباسی گورنر، پرویز ختک وزیر اعلی و رهبری حکومت محلی این ایالت دیدار کرد.

در این دیدار دو جانب توافق نمودند که در همآهنگی و همکاری نزدیک روی یک طرح جامع برای ادامه حضور قانونمند مهاجرین افغان که در پاکستان دارای اسناد و یا فاقد اسناد هستند، کارنمایند.

براساس این طرح، دوطرف روی بازگشت تدریجی و دایمی مهاجرین افغان از پاکستان به کشور کار می نمایند.

همچنین دو طرف  تاکید نمودند کمیته مشترک رسیدگی به مشکلات مهاجرین افغان که قبلا روی آن توافق صورت گرفته است به زودترین فرصت نمایندگان حکومت محلی ایالت خیبرپشتونخوا و نمایندگان جنرال کنسولگری افغانستان در پیشاور کارش را آغاز نمایند.

وزیر امور مهاجرین کشورمان در مورد تعهد حکومت وحدت ملی در قبال دفاع از حقوق همه اتباع افغانستان وبخصوص مهاجرین افغان و رسیدگی به مشکلات آنان و ایجاد زمینه بازگشت داوطلبانه و دایمی آنها به کشور تاکید نمود.

آقای عالمی همچنان تاکید کرده است که برنامه های وسیع اصلاحات در سیستم مدیریت عودت پناهندگان عملی خواهد شد.

Author

About Author