توافق ایران و عراق برای حضور افغان ها در مراسم اربعین حسینی

ایران و عراق توافق کرده اند مهاجران مقیم ایران در صورت داشتن اسناد معتبر از سوی ایران اجازه شرکت در مراسم اربعین حسینی را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قوماندان بخش مهاجرت و پاسپورت ایران  اعلام کرد: توافقی میان ایران و عراق صورت گرفته که براساس آن مهاجران می توانند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

در ایام عزاداری عاشورا مردم ایران در حال تدارکات برای اشتراک در راهپیمایی اربعین حسینی می باشند، در این میان شماری از افغان های مقیم ایران خواهان حضور در این مراسم هستند.

سال گذشته کشور عراق اعلام کرد که کارت های پناهندگی مهاجران را به رسمیت نمی شناسد و اعتبار این کارت ها تنها در داخل  ایران می باشد. همچنین دولت عراق اعلام کرد که پاسپورت هایی که الکترونیکی نباشد را قبول نمیکند و کسانی که می خواهند در اربعین حسینی شرکت کنند باید پاسورت الکترونیکی داشته باشند.

از همین جهت ایران از کشور عراق خواست تا افغان هایی که در ایران کارت اقامت دارند اما پاسپورت ندارند نیز بتوانند در مراسم اربعین اشتراک کنند.

قوماندان مجید صمدی گفت: به زودی اعلام خواهیم کرد که مهاجران چه زمانی و با کدام اسناد و مدارک اقدام کنند تا مانند سایر مردم جهان در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند. ما اکنون در حال تهیه مدرک معتبر هستیم تا مهاجران برای اشتراک در این مراسم با مشکلی مواجه نگردند.

وی افزود امسال عراق هیچ کس را به هیچ علت بدون ویزا اجازه نخواهد داد، اگر کسی بدون ویزا برود مسئولان امنیتی برخورد جدی با آنها خواهند کرد.

این قوماندان تاکید کرد: مشکل اصلی برای مهاجرانی است که بدون کارت اقامت در کشور ایران دیگر مدرکی ندارند. عراق حتی کسانی که ویزا دارند اما پاسپورت شان الکترونیکی نیست ویزا نخواهد داد. ما با دولت عراق توافق کردیم که مهاجران با داشتن سند معتبر از طرف ایران بتوانند به عراق سفر کنند.

وی گفت: ادامه جزئیات در هفته جاری به طور کامل برایتان گفته خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *