تهداب گذاری شهرک “دیپلوماتیک” در غرب شهرکابل

سنگ تهداب شهرک دیپلوماتیک توسط ضرار احمد عثمانی وزیر امور خارجه کشورمان طی مراسم در غرب شهر کابل به زمین گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مراسم عتیق الله عاطف مل معین اداری، حمید صدیق رئیس تشریفات، احمد شکیب مستغنی سخنگو و رئیس اطلاعات عامه، احمد شعیب حبیبی سرپرست ریاست دفتر وزارت امور خارجه اشتراک داشتند.

براساس اعلامیه وزارت امور خارجه؛ نظر به تقاضای جامعه بین المللی و وعده هایی که از جانب حکومت افغانستان به کشور های مختلف داده شده بود، این کشور ها علاقمند هستند که زمین در اختیار آنان گذاشته شود و در آن سفارت های شان را اعمار نمایند.

تا اکنون ۲۴ کشور و مؤسسات بین المللی رسماً تقاضای اعمار نمایندگی سیاسی خویش را در شهرک جدید دیپلوماتیک شهر کابل نموده اند.

همچنین قرار است با در نظر داشت رویه بالمثل، کشور های متقاضی در بدل کسب ملکیت، نیز زمین برای اعمار سفارت در اختیار جمهوری اسلامی افغانستان قرار بدهند

بنا بر پیشنهاد وزارت امور خارجه و منظوری مقام عالی ریاست جمهوری و توشیح شورای وزیران به مساحت ۳۷۰ جریب زمین در غرب قصر دارالامان به اسم شهرک دیپلوماتیک از جانب وزارت امور خارجه رسماً با قطع نوار تهداب گذاری گردید.

همچنین در نظر است در یک قسمت از ساحه شهرک دیپلوماتیک، یک مکتب بین المللی نیز جهت استفاده دیپلوماتان کشور ها اعمار گردد.

شهرداری کابل قبلاً پلان تفصیلی شهرک دیپلوماتیک واقع غرب کابل را طرح نموده و مراحل ایجاد احاطه و احداث جاده های داخل شهرک را روی دست دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *