تنش های کابل و قصر سفید به کجا خواهد کشید؟

اگر چه از یک سال به این سو ادبیات تنش آلود سیاسی  اتاق فکر ارگ در کابل و اتاق فکر قصر سفید در واشنگتن سر تیتر رسانه ها بود اما گمانه ها بر آن می رفت  تا با امضای پیمان امنیتی بستر این گفتمان تنش آلود تغییر مسیر دهد اما انگار این پیش فرض نیز درست از آب بیرون نکردید .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  در ادامه‌ی اختلاف و تنش های لفظی میان دولت افغانستان و کاخ سفید، دولت بریتانیا نیز از مقام‌های این دو کشور خواسته است تا هرچه زودتر به این مشکلات پایان دهند.

بریتانیا از دولت افغانستان خواسته است تا مفاد موافقت نامه‌ی امنیتی را هرچه زودتر با امریکا امضا کند.

“جستین گرینینگ”، وزیر اداره‌ی توسعه‌ی بین المللی بریتانیا گفته است که امضای موافقت نامه‌ی امنیتی میان کابل- واشنگتن به نفع مردم افغانستان است.

بانو گرینینگ ابراز امیدواری کرده است که مقام‌های افغانستان و بریتانیا هرچه زودتر تنش های موجود برسر امضای این موافقت نامه را حل کنند.

تنش های تازه میان کابل واشنگتن، حتا کشورهای مقتدر عضو ناتو را نیز ظاهرنگران ساخته است و بریتانیا دومین کشوری است که پس از امریکا بیشترین سهم را در مأموریت ناتو در افغانستان دارد.

اکنون این کشور خواهان پایان این تنش هاست، و گفته است که این توافق نامه باید هرچه زود تر امضا شود.

اما از سوی دیگر رییس جمهور کرزی همچنان بر پیش شرط هایش در مورد امضای موافقت نامه‌ی امنیتی پافشاری می کند.

ضمانت برگزاری انتخابات از سوی امریکا ظاهرا یکی از پیش شرط های رییس جمهور کرزی برای امضای این توافق نامه گفته شده است.

اما وزیر اداره‌ی توسعه‌ی بین المللی بریتانیا گفته است که برای برگزاری شفافیت انتخابات به کمک هایش به این روند ادامه می دهد.

جستین گرینینگ گفته است که انتخابات افغانستان یک موضوع مهم است.

او اطمینان داده است که دولت کشورش، به کمک های خود به خاطر برگذاری یک انتخابات شفاف و قابل اعتبار برای همه به این کشور ادامه میدهد.

او از تمام شهروندان افغانستان به ویژه بانوان این کشور خواسته است تا در انتخابات آینده‌ی ریاست جمهوری و شوراهای ولایت اشتراک کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *