تنش‌های سیاسی میان دولت پاکستان و رهبران مذهبی این کشور

یکی از روحانیون پاکستانی که پیش از این جزء حامیان حزب نواز شریف بود دولت این کشور را به اعتصاب گسترده تهدید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل ازداون نیوز، “پیر حمید الدین سیالوی” که پیش از این جزء پیشوایان دینی حامی حزب نواز شریف بود با تغییر دادن مواضع خود دولت پاکستان را به برگزاری اعتصاب گسترده تهدید کرد.

روحانی عبادتگاه سیال شریف تصریح کرد: دولت پاکستان هفت روز فرصت دارد تا قوانین دینی را در تمام کشور حاکم کند در غیر این صورت با اعتراضات گسترده ما روبرو خواهد شد .

وی با انتقاد از وزیر قانون ایالت پنجاب گفت: «راناثناءالله» اعلام کرده بود که اگر من بخواهم استعفا می‌کند، ولی با وجود تاکید مکرر من استعفا نکرد، من دیگر او را مسلمان نمی‌دانم مگر اینکه از ابتدا شهادتین بگوید.

حزب لبیک یا رسول الله پس از آنکه لایحه‌ای مبنی بر حذف نام رسول گرامی اسلام از سوگندنامه به پارلمان پاکستان رسیده و در آستانه تصویب قرار گرفت به مدت ۲۲ روز دست به اعتصاب زده و وزیر قانون پاکستان را مجبور به استعفا کرد. آن‌ها خواستار استعفای وزیر قانون ایالت پنجاب نیز بودند ولی «رانا ثناءالله» با زیرکی از استعفا شانه خالی کرد.

این روحانی برجسته پاکستانی که پیشوای مذهبی حدود ۵۰ نماینده در پارلمان و سنای این کشور است اضافه کرد: من از حزب لبیک یا رسول الله و مواضع آنان در خصوص دفاع از خاتمیت پیامبر گرامی اسلام کاملا حمایت می‌کنم.

سیالوی از پیروانش خواست در انتخابات آتی از حزب نواز حمایت نکنند و به آنها رای ندهند و تا زمانی که مشخص نشده چه کسانی لایحه‌ای علیه خاتمیت پیامبر اسلام«ص» به پارلمان برده‌اند، دست از اعتراضات خود برندارند.

احزابی چون اتحاد اهل تسنن پاکستان و حزب عاشقان رسول(ص) نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که از اعتراضات احتمالی سیالوی و طرفدارانش حمایت کنند.

در حالی‌که کمتر از پنج ماه به انتخابات آتی پاکستان باقی مانده است، تنش‌های سیاسی و التهاب در فضای این کشور به اوج خود رسیده و دولت دائما با چالش روبرو است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *